Share | 
 

 Mutacje

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
Czarny Stalker
Admin
Liczba postów : 359
Join date : 19/05/2018
avatar
PisanieTemat: Mutacje
NISKIE ZAGROŻENIE


Ślepy pies
Opis: Te średniej wielkości psy, za sprawą życia w Zonie od czasów przed katastrofą, przeszły liczne mutacje, które spowodowały znaczące zmiany w ich wyglądzie i zachowaniu. Utraciły wzrok, jednak ich węch i słuch są jeszcze bardziej wyczulone. Ich zmysł przestrzenny również się wyostrzył, przez co mawia się, że ślepe psy potrafią idealnie wymijać tereny anomalii bądź takie, które są bardzo napromieniowane. Budowa ciała ślepych psów niewiele różni się wizualnie od klasycznych kundli. Ich nogi są dość długie, ciała smukłe, jedynie wygląd ich łbów się wyróżnia za sprawą braku oczu i oczodołów. Te zwierzęta żyją i polują w sforach, które stanowią zagrożenie nawet dla najbardziej doświadczonych stalkerów.
Umiejętności:
— Wymijanie anomalii.
— Szybkość.
— Spora odporność na anomalie elektryczne.
Słabości:
— Niewielka wytrzymałość.
— Niezbyt silne.
Łup: ogon, skóra, mięso.
Występowanie: cała Zona.
Liczebność: bardzo duża.


Mięsacz
Opis:
Te groteskowe kulki mięsa na pajęczych nóżkach są niczym innym jak zmutowaną świnią. Ich nastawienie do stalkerów jest raczej neutralne i wolą wycofać się niż z nimi walczyć. Zwykle łączą się w stada z dzikami, które są od nich silniejsze i agresywniejsze. Mięsacze mają bardzo grubą skórę i mocne kości, ponadto regeneracja ich ran odbywa się bardzo szybko. Ich gałki oczne są znacznie większe niż u zwykłych świń, co wpływa na ich czujność i szerokość pola widzenia. Te wszystkożerne zwierzęta niekiedy uciekają się do polowań, przez ich masywne ciała i całkiem sporą szybkość ciężko jest im uciec, jeżeli otoczą swoją ofiarę. Chętnie żywią się gnijącymi zwłokami ludzi i innych mutantów.
Umiejętności:
— Odporność na promieniowanie.
— Przyspieszona regeneracja (niewielkie rany zasklepiają się w ciągu 2 postów, średnio groźne w ciągu 3, zagrażające życiu w 4).
— Twarda skóra.
Słabości:
— Niewielkie obrażenia.
— Niska wytrzymałość na ataki.
Łup: oko, mięso.
Występowanie: Obrzeża Zony.
Liczebność: duża.


Zombie
Opis:
Niezbyt groźne mutanty i w zasadzie jedyne, które Zona tworzy na bieżąco. Nie rozmnażają się, nie roznoszą też przez ugryzienia czy wirusy; zombie ze Strefy to nieszczęśnicy, którzy zbyt długo byli poddani emisji psionicznej. Z ich osobowości zostały zaledwie strzępki, którym ci oszaleli biedacy zawdzięczają możliwość mamrotania pojedynczych fraz, strzelania bądź używania innych przedmiotów, z jakimi mieli styczność za życia. Jeśli są pozbawione broni, atakują dłońmi. Nie są szczególnie niebezpieczne dla stalkerów ze względu na ograniczoną mobilność, jednak nie należy ich lekceważyć.
Umiejętności:
— Posługiwanie się bronią i narzędziami.
— Odporność na emisję psioniczną.
— Odporność na promieniowanie.
Słabości:
— Powolne.
— Często ślepe.
— Fizycznie słabe.
Łup: dłoń zombie, zniszczona broń, przedmioty codziennego użytku.
Występowanie: obszary zakażone promieniowaniem psionicznym.
Liczebność: duża.




ŚREDNIE ZAGROŻENIE


Nibypies
Opis: Myśliwi w Zonie uznają te psy za bardzo groźne ze względu na ich inteligencję. Wbrew temu, co sugeruje nazwa, tym zwierzętom najbliższe są wilki. Są bardzo terytorialne, a każdy, kto śmie wkroczyć na ich terytorium, musi liczyć się z tym, że zaatakują. Zwykle żyją w stadach, jednak zdarza się, że stalkerzy się natykają na pojedynczych przedstawicieli gatunku. Podobno nibypsy są wynikiem eksperymentów, jakie prowadzono w Czarnobylu jeszcze na długo przed powstaniem Zony, jednak dopiero w niej wyewoluowały do stadium, które dziś mrozi krew w żyłach stalkerom. Są bardzo agresywnymi zwierzętami, choć mawia się, że polują tylko wtedy, kiedy są głodne. A kiedy są? Zawsze. Mimo niesławy tych stworzeń, bywali tacy, którym udało się je oswoić; niektórzy mówią, że pies towarzyszący legendarnemu Doktorowi to właśnie nibypies. Ich rozmiary są porównywalne do dorosłych owczarków niemieckich.
Umiejętności:
— Szybkość.
— Siła.
— Inteligencja.
Słabości:
— Podatne na ataki z góry.
— Słaby, podatny na ataki tył ciała.
Łup: ogon, futro, mięso.
Występowanie: cała Zona.
Liczebność: duża.


Dzik
Opis:
Dziki z Zony są znacznie większe od ich odpowiedników z Dużej Ziemi i mają twardszą od nich skórę. Są pokryte szczeciniastym, nieprzyjemnym w dotyku futrem, a ich łby są twarde i znacznie bardziej przystosowane do przyjmowania na siebie obrażeń aniżeli tył ich ciała. Te zwierzęta są silne i agresywne, często przewodzą stadom mięsaczy, mogąc bronić je i nawet razem z nimi polować. Dziki stanowią zagrożenie dla wszystkich, nawet w pojedynkę — są uzbrojone w silne kły i kopyta, którymi potrafią zadać poważne rany. Mimo to są częstą pozycją w menu stalkerów, a ich mięso jest bardzo pożywne.
Umiejętności:
— Bardzo silne
— Szybkie
— Odporność na promieniowanie
Słabości:
— Skóra tułowia jest delikatniejsza i łatwiejsza do przebicia
— Są niezbyt zwinne
Łup: kopyto, mięso, skóra, kieł.
Występowanie: praktycznie cała Zona, z naciskiem na tereny zalesione.
Liczebność: średnia.


Snork
Opis:
Groteskowy żart Zony z natury i człowieczeństwa. Nikt właściwie nie zna genezy powstania tych mutantów — snorki są jednym ze stałych elementów ekosystemu Strefy. Pewne jest, że niektóre z nich dawniej były ludźmi, jednak nie jest wiadome, w jaki sposób zatraciły swoje człowieczeństwo. Ubrane w poszarpane ubrania i resztki masek przeciwgazowych, niemalże wrośniętych w skórę ich łbów, snorki poruszają się na czterech nogach, porozumiewają poprzez warczenie i nie wahają się przed zaatakowaniem stalkerów. Ekstremalnie niebezpieczne mutanty o szczupłych, ale silnych ciałach, opierają swoją siłę na zręczności.
Umiejętności:
— Skaczą wysoko i daleko.
— Potrafią się wspinać.
— Mają ostre pazury.
Słabości:
— Słaby wzrok.
— Skóra na ich kręgosłupie jest bardzo cienka.
Łup: stopa, ręka, strzępki ubrań.
Występowanie: dawne obszary gospodarcze, fabryki, blokowiska.
Liczebność: średnia


Złamiec
Opis: Zona po raz kolejny dała ludziom znać, że może z nimi igrać wedle własnej woli. Złamiec, gdy kryje się za krzakami, wygląda jak zgarbiony człowiek odziany w strzępy ubrań; te mutanty potrafią nawet mówić, są w tym jednak sprawniejsze niż zombie. Ciężko jest określić, na ile są świadome tego, o czym mówią, ale stalkerzy donoszą o nielicznych (graniczących z legendami) przypadkach, kiedy złamce, przekupione jedzeniem, są zdolne opowiedzieć coś o swoim życiu sprzed powstania Zony. Te mutanty, gdy spogląda się na nie w pełnej krasie, wyglądają tym bardziej groteskowo; poza garbem wyróżnia  je też nienaturalnie długie i silne ramię. Mogą poruszać się zarówno na dwóch nogach, jak i podpierając się właśnie tym ramieniem, co zapewnia im większą szybkość. Złamce są z reguły prymitywne i nieczęsto atakują niesprowokowane.
Umiejętności:
— Bardzo silna i długa ręka.
— Gdy poruszają się na trzech kończynach, są bardzo szybkie.
— Potrafią mówić, niektóre nawet opowiadać.
Słabości:
— Nie mają żadnej szczególnej ochrony przed ostrzałem.
— Nie są zbyt bystre.
Łup: ręka złamca, małe przedmioty codziennego użytku.
Występowanie: prawie cała Zona poza Kordonem.
Liczebność: średnia.



WYSOKIE ZAGROŻENIE


Psioniczny nibypies
Opis: Są jeszcze groźniejsze od swoich zwyczajnych pobratymców i różnią się od nich jasnoszarą barwą futra. Nie jest wiadome, w jaki sposób psioniczne nibypsy zmutowały aż do tego stopnia, by osiągnęły nadnaturalne zdolności. W porównaniu do nibypsów, przedstawicieli tego gatunku jest znacznie mniej; czasami mieszają się z innymi psami, przez co pojedyncze psioniczne nibypsy można spotkać w sforach zwykłych kundli. Głównym atutem tego gatunku jest możliwość tworzenia iluzji, które potrafią atakować wyznaczony przez pierwowzór cel. Są znacznie mniej wytrzymałe niż prawdziwy pies, jednak równie groźne, gdy chodzi o siłę ich ataku. Pierwowzór, podczas ataku iluzorycznych odbić samego siebie, zwykle trzyma się daleko za nimi, dzięki czemu ciężej jest się do niego dostać i zabić go.
Umiejętności:
— Tworzenie iluzji — maksymalnie trzech. Możliwe użycie raz na trzy posty.
— Szybkość.
— Inteligencja.
Słabości:
— Iluzje są łatwe do zniszczenia.
Łup: ogon, futro, mięso.
Występowanie: Okolice centrum Zony.
Liczebność: mała.


Pijawka
Opis:
Te mutanty są koszmarem każdego stalkera. Są wysokie, niektóre osobniki sięgają nawet dwóch metrów; poza tym ich ciała są silne i umięśnione. Mawia się, że bez problemu mogłyby rozdzierać ciała swoich ofiar. Zwykle skupiają się jednak na wysysaniu ich krwi, co zresztą robią przy pomocy macek znajdujących się na ich łbach. Pijawki żywią się zarówno innymi mutantami, jak i stalkerami. Mają mocną, twardą skórę, chętnie wykorzystywaną do wzmacniania kombinezonów. Te mutanty zwykle żyją w grupach do pięciu, sześciu osobników, co tym bardziej czyni je groźnym przeciwnikiem dla stalkerów. Nie należy zapominać też o tym, że tymczasowo potrafią wtapiać się w otoczenie, za sprawą czego ciężej je zobaczy
Umiejętności:
— Niewidzialność — 2 posty użycia na 3 przerwy.
— Siła.
— Szybkość.
Słabości:
— Ich żywienie się jest dość długie, więc łatwo je przy tym zaskoczyć.
— Macki na ich łbach są dość delikatne.
Łup: macki, mięso, skóra.
Występowanie: praktycznie cała Zona.
Liczebność: duża.


Burer
Opis:
karłowate stworzenia przypominające nieco grubych, bardzo niskich ludzi. Ich skóra pokryta jest zmarszczkami, wrzodami i brudem, a ich ciała odznaczają się dość krępą budową. Burery to jedne z groźniejszych mutantów w Strefie, choć zwykle poruszają się w pojedynkę lub parami. Te stwory, choć niepozorne i groteskowo zabawne, odznaczają się niezwykłą zdolnością telekinezy. Ich główną formą obrony jest rzucanie w ofiary różnymi przedmiotami. Mawia się, że te istoty nigdy nie wychodzą z budynków i podziemi, ponieważ ich skóra jest bardzo podatna na wpływ promieni słonecznych. Ubrane są zazwyczaj w strzępki starych ubrań, nikt jednak nie wie, na ile są to pozostałości z poprzedniego życia burerów, a na ile należy zakładać, że zerwały odzież z uśmierconych stalkerów.
Umiejętności:
— Telekineza — 3 posty użycia na 4 przerwy.
— Emisja niewielkich ilości promieniowania psionicznego.
—  Są całkiem szybkie, a dodając do tego ich wielkość, ciężkie do ustrzelenia.
Słabości:
— Brak jakiejkolwiek ochrony przed atakami poza telekinezą.
Łup: dłoń, strzępki ubrania, małe przedmioty.
Występowanie: podziemne korytarze.
Liczebność: bardzo mała.


Topielec
Opis:
Te mutanty przypominają swoją posturą ludzi, z kolei kolorem skóry i wiecznie przemoczonymi strzępkami ubrań mogą kojarzyć się z długo pozostawionymi w wodzie zwłokami. Topielce przede wszystkim unoszą się na powierzchni i dryfują, czekając, aż potencjalna ofiara zbliży się na tyle, by usłyszeć ich szepty. Mutanty te, w przeciwieństwie do kontrolerów, posługują się swoimi głosami w celu przejęcia kontroli nad swoim celem. Te ociekające wodą i śluzem humanoidy o ślamazarnych ruchach skutecznie przyciągają do siebie stalkerów. Ci z kolei donoszą o ciężkiej do wyrwania się hipnozie i o jednostkach, które zostały wciągnięte przez nią do wody, a potem pożarte przez mutanta.
Umiejętności:
— Hipnoza oparta na głosie, trwa przez trzy posty i może być użyta po czterech.
— Szybko poruszają się w wodzie.
— Twarda skóra.
Słabości:
— Powolne na ziemi.
— Zagłuszenie hipnozy sprawia, że są praktycznie niegroźne.
Łup: język.
Występowanie: zbiorniki wodne, bagna.
Liczebność: bardzo mała

Poltergeist
Opis:
Jeden z największych dziwów Zony; poltergeisty są skupiskiem błękitnych iskier, które majaczą w podziemnych, opuszczonych korytarzach. Ciężko nawet nazwać to zjawisko mutantem — ich ciała, o ile w ogóle je mają, są niewidzialne do czasu, gdy się je postrzeli. Jedynym, co świadczy o tym, że są to istoty żywe, jest wydobywająca się z ran krew, której ubytek prowadzi wreszcie do tego, że iskierki zupełnie zanikają. Poltergeisty są szybkie i złośliwe, niechętnie przyjmują gości w zamieszkałych przez nie podziemiach, odstraszając ich od siebie rzucaniem w nich przedmiotami.
Umiejętności:
— Telekineza mająca stałe działanie. Wymaga jednak, by mutant był w tym samym pomieszczeniu co poruszane przedmioty.
— Niewidzialność, również stała.
— Szybkość.
Słabości:
— Niewielka wytrzymałość na obrażenia.
Łup: brak.
Występowanie: podziemne kompleksy tuneli i laboratoria, do których ludzie się nie zapuszczają.
Liczebność: bardzo mała.



ŚMIERTELNE ZAGROŻENIE

Kontroler
Opis:
Jedno z największych, ale i najrzadziej spotykanych zagrożeń w Zonie. Kontrolerzy posturą i budową ciała przypominają zwykłych ludzi, jednak ich skóra ma brudny, niezdrowy kolor, łby są nieproporcjonalne, a brzuchy często wydęte. Główną bronią tych mutantów są emitowane przez nich fale psioniczne, dzięki którym mogą wnikać do umysłów swoich ofiar i, jak sugeruje nazwa, kontrolować je. Mawia się, że długotrwały pobyt pod kontrolą  tego mutanta może doprowadzić do zupełnego zatracenia osobowości i powolnej przemiany w zombie. Najłatwiejszy sposób na te odziane w podarte łachmany i bandaże stworzenia to ukrycie się za jakąś silną osłoną i ucieczka… Lub, jeśli lubi się ryzyko, próba ostrzału z daleka.
Umiejętności:
— Kontrola umysłu ofiary — wymaga stałego kontaktu wzrokowego. Trwa 3 posty, wymaga 4 postów przerwy po użyciu.
— Emitowanie promieniowania psionicznego.
— Niezwykła inteligencja.
Słabości:
— Łatwa do przebicia skóra.
—  Przy większej ilości celów są rozkojarzone.
Łup: dłoń, tkanka mózgowa, małe przedmioty codziennego użytku.
Występowanie: odosobnione części Zony, w których jest niewielu ludzi.
Liczebność: bardzo mała.


Żmij
Opis:
Żmij jest ogromnym jadowitym wężem; według legend przekazywanych sobie przez stalkerów, może osiągnąć nawet do piętnastu metrów długości. Są to jednak przypadki odosobnione i częściej spotyka się osobniki mierzące do dziesięciu metrów. Te mutanty najchętniej osiedlają się na bagnach i w podziemiach, jednak w związku z tym, że są zmiennocieplne, można się na nie natknąć gdy wygrzewają się w słońcu na kamieniach. Ich łby są masywne i wyposażone w kły jadowe, a cielska są pokryte gładkimi łuskami, czasami widać na nich blizny po kulach, cięciach i atakach innych zwierząt. Choć mają oczy, to są one zupełnie zamglone i prawie białe — każdy przedstawiciel tej rasy jest ślepy, ponieważ przywykły do poruszania się przede wszystkim pod ziemią. Skupiają się na zmysłach węchu, smaku i słuchu.
Umiejętności:
— Paraliżujący jad; paraliż trwa cztery posty.
— Są bardzo silne; uścisk tego mutanta może połamać kości.
— Wyczulony słuch, węch i smak.
Słabości:
— Są zupełnie ślepe.
— Zimą kryją się pod ziemią i hibernują. Nawet po zbudzeniu ich ruchy są o wiele bardziej ociężałe.
— Wielkość sprawia, że nie wszędzie się wcisną.
Łup: Kieł, skóra.
Występowanie: Podziemia w całej Zonie.
Liczebność: mała.


Chimera
Opis:
Jeden z najgroźniejszych drapieżników w Zonie. Bardzo szybkie, duże i okropnie zabójcze istoty, które przypominają w budowie ciała ogromnego kota. Chimery to zręczne stworzenia, które potrafią skakać i wspinać się po różnych powierzchniach. Te bestie polują przede wszystkim w nocy; zauważenie którejś za dnia jest zjawiskiem bardzo niespotykanym. Chimera ma dwa łby, ale nie jest wiadome, czy oba są myślące — jedna głowa, znajdująca się na przodzie cielska, jest większa, z kolei druga, po boku, jest karłowata i pozbawiona szyi; zdaje się po prostu wrośnięta w ciało. Główną bronią chimer są ich pazury i ciężar: są tak duże i ciężkie, że mogą połamać kości.
Umiejętności:
— Ogromna siła.
— Mocne, twarde pazury.
— Zręczność i szybkość.
Słabości:
— Mniejszy łeb jest delikatniejszy od większego.
— Zaskoczone za dnia w swoich kryjówkach mogą być niezdolne do obrony.
Łup: łeb, pazur.
Występowanie: praktycznie cała Zona, tereny otwarte.
Liczebność: mała


Nibygigant
Opis:
Ciężko w ogóle jest wyobrażać sobie, jak powstało coś tak makabrycznego. Nibygigant to istota, która swoim wzrostem praktycznie dwukrotnie przerasta człowieka. Mutant uzbrojony w sześć kończyn, z czego najsprawniejsza jest para, na której się porusza (pozostałe często są bezwładne); silne łapy są zdolne do chwytania ofiar bądź wytwarzania silnych wstrząsów, które mogą powalić człowieka na ziemię. Ich ciała mają kształt czegoś na wzór zdeformowanej kropli, twarze przypominają groteskowe warianty tych ludzkich, a łby są scalone z tułowiami. Nibygiganty są bardzo rzadkimi mutantami, które wydzielają niewielkie dawki promieniowania. Mogą pojawiać się zarówno na terenach otwartych, jak i — jakimś cudem — w podziemiach.
Umiejętności:
— Ogromna siła.
— Wydzielają promieniowanie.
— Twarda, ciężka do przebicia czymkolwiek skóra.
Słabości:
— Są gigantyczne, przez co nie mieszczą się w wielu miejscach, nie mogą się wspinać itd.
— Są powolne.
Łup: łapa, oko.
Występowanie: obszary wokół centrum Zony.
Liczebność: bardzo mała.

Powrót do góry Go down
 
Mutacje
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
To the North :: Strefa-
Wymiana Bannerami



aegyoNorthland HighschoolAbsitOmenHogwartDreamBlackButlerBleach OtherWorldDragon Ball New Generation Rebornover-undertaleVampire KnightVampire Kingdom