Share | 
 

 Anomalie

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
Czarny Stalker
Admin
Liczba postów : 305
Join date : 19/05/2018
avatar
PisanieTemat: Anomalie
Anomalie, według badań naukowców wysyłanych do Zony, są efektem długotrwałego i silnego wpływu promieniowania na otoczenie oraz tajemniczych eksplozji i wyładowań, które miały miejsce w 2006 roku. Występują tylko i wyłącznie na obszarze wokół elektrowni w Czarnobylu. Anomalie są śmiertelną pułapką zarówno dla niedoświadczonych, jak i dla obytych w Zonie stalkerów — zazwyczaj nie są widzialne gołym okiem aż do chwili, gdy ktoś się do nich zbliży. Można je zwykle zidentyfikować po nietypowych zachowaniach powietrza wokół nich; po jego drganiu, rysowaniu się w nim nietypowych kształtów, ale też po tym, jak zachowują się rośliny. Prostym sposobem na wymijanie anomalii jest przedwczesne aktywowanie ich poprzez rzucenie w takie miejsce kamieni bądź śrubek — wokół można znaleźć różne przedmioty, które mogą zostać do tego użyte.

Trampolina
Trampolina jest jedną z najczęściej spotykanych anomalii i zarazem jedna z pierwszych, jakie odkryto i opisano. Jest to niestabilne pole grawitacyjne, które może zadawać istotom żywym różne obrażenia; począwszy od niewielkich siniaków i zadrapań, skończywszy na śmierci. Jest to przede wszystkim bardzo niestabilne pole grawitacyjne, które ma około metra średnicy. W chwili, gdy zostanie przez coś dotknięta, emituje potężną falę uderzeniową, która niszczy wszystko, co jest w jej zasięgu. Pojawia się w całej Zonie — na ziemi, pod nią, w powietrzu. Można zidentyfikować ją po tym, że przypomina falującą mgiełkę, a w jej otoczeniu można znaleźć unoszące się liście bądź przebarwienia na podłożu. W chwili aktywacji tej anomalii, ma się kilka sekund na przejście przez nią: trzeba działać szybko, by nie dać się zabić.
Artefakty: meduza, kamienny kwiat, gwiazda wieczorna.

Karuzela
Kolejna anomalia grawitacyjna, której działanie z kolei opiera się na tym, że podrywa obiekt, który w nią wpada, wysoko w powietrze i obraca nim z zawrotną szybkością. Można ją rozpoznać po pulsującym powietrzu, po tym, że nad nią unosi się niewielka trąba powietrzna, a wokół niej znajdują się szczątki ciał i roślin. Wciąż jest szansa na ucieczkę z tej anomalii, jednak tylko w przypadku, gdy nie wpadło się w jej centrum. Istotna jest szybka reakcja i nie można się przy tym wahać. Karuzela występuje na otwartej przestrzeni i w sporych pomieszczeniach, a jej średnica to około pięć metrów. Mawia się, że jest w stanie unieść nawet nibyolbrzymy.
Artefakty: kamienna krew, kotlet, dusza.

Wir
Najbardziej śmiercionośna ze wszystkich grawitacyjnych anomalii; po aktywacji wciąga w siebie wszystko w promieniu 10 do 15 metrów i stara się to zmiażdżyć. Wydostanie się z wiru jest jednak możliwe, jednak tak, jak w przypadku innych anomalii grawitacyjnych, wymaga to szybkości. Za dnia jest lepiej widoczna niż w nocy, kiedy wyminięcie jej jest praktycznie niemożliwe. Szybkość, z jaką procesy grawitacyjne rozrywają ofiary znajdujące się w obrębie anomalii, jest różna — spotyka się przypadki, gdy szczątki rozrywane są natychmiast, jednak mówi się też o nieszczęśnikach, którzy przez wiele dni są powolutku obdzierani z tkanek. Wir można rozpoznać po fruwających wokół liściach, walających się na ziemi szczątkach, z kolei samo centrum anomalii jest ciemniejsze od reszty otoczenia.
Artefakty: skrętak, grawi, złota rybka.

Spalacz
Spalacz jest jedną z anomalii termicznych występujących w Zonie. Gdy jest nieaktywny, da się go dostrzec jedynie za sprawą ledwie widzialnych podmuchów gorącego powietrza idących od punktu, który można uznać za źródło tej anomalii. Aktywacja spalacza wiąże się z tym, że z miejsca będącego jego źródłem wydobywa się nagle dwumetrowy snop ognia o temperaturze dochodzącej do tysiąca dwustu stopni Celsjusza. Ta anomalia występuje najczęściej na terenach zabudowanych, ale nie tylko. Płomienie spalacza są zdolne przepalić nawet metalowe pojazdy, a podłoże w miejscach, w których można znaleźć te anomalie, jest popękane, zniekształcone i powykręcane.
Artefakty: kropelki, kula ognista, kryształ.

Elektro
Jest to anomalia, której obszar obejmuje około dziesięć metrów. Gromadzi w sobie duże ilości elektryczności, w wyniku czego kontakt z nią doprowadza do wystrzelenia dziesiątek ładunków elektrycznych. Szansa na przeżycie kontaktu z elektro jest stosunkowo niewielka, ponieważ jej działanie jest bardzo gwałtowne i szybkie. Anomalia ta emituje jasnoniebieski gaz, który unosi się nad nią, czemu towarzyszy odgłos charakterystyczny dla spięć elektrycznych. Aktywuje ją każda rzecz, która wejdzie z nią w kontakt. Ciężko jest uniknąć zetknięcia się z elektro, ponieważ zwykle pojawia się na zamkniętych przestrzeniach, takich jak tunele czy piwnice. Elektro wymaga jednak przeładowania między jednym a drugim wyładowaniem; czas przeładowania to dwie, trzy sekundy.
Artefakty: świecidełko, błysk, blask księżyca.

Galareta
Znana też jako kisiel wiedźmy, anomalia galareta przypomina gęsta ciecz o jaskrawozielonej barwie, która zalewa obszar do około trzech metrów. Zagrożenie, jakie stwarza to zjawisko, opiera się głównie na silnie żrącej substancji, z jakiej składa się ta anomalia. Jest to silnie żrący kwas chemiczny niewiadomego pochodzenia, która nieustannie bulgocze i niszczy każdy przedmiot, niezależnie od tego, jak trwały on jest. Naukowcy wciąż nie określili, w jaki sposób powstała bądź powstaje galareta, jednak krążą teorie, jakoby miała to być silnie radioaktywna substancja, której struktura zmieniła się wraz z powstaniem Zony.
Artefakty: śluz, ślimak, mika.

Spalony puch
Ta anomalia jest czymś między zmutowaną rośliną a anomalią; za sprawą tego, że tworzy artefakty, jest klasyfikowana właśnie jako drugi typ. Zwykle jest spotykana na otwartej przestrzeni, nie tak często z kolei pod ziemią czy wewnątrz budynków. Wygląda jak zwisająca z wysokiego obiektu roślinna zasłonka, kłąb kurzu bądź mech, co nadaje jej dość niepozornego wyglądu. Aktywuje się w chwili, gdy coś ją dotyka, wyzwalając chmurę cząsteczek drażniących skórę i raniących ją. Mimo to ta anomalia nie należy do najgroźniejszych zjawisk w Zonie; wyminięcie jej jest łatwe, tak samo uniknięcie zagrożenia z jej strony — wystarczy poruszać się powoli.
Artefakty: kolec, kryształowy kolec, jeżowiec.

Chmura gazu
Bardzo rzadka i nietypowa anomalia, która pojawia się głównie za sprawą działania innych anomalii chemicznych i ulatniającego się z nich gazu. To zjawisko jest stale ruchome, w dodatku bardzo niebezpieczne — rozpyla trujący gaz, który wywiera wpływ zarówno na drogi oddechowe, jak i skórę ofiary, powodując bardzo dotkliwe poparzenia. Zalicza się do anomalii najbardziej niebezpiecznych i zabójczych, przez co nawet posiadanie bardzo dobrych kombinezonów nie daje stuprocentowej ochrony przed jej wpływem na ofiarę.
Anomalia nie produkuje artefaktów.

Tesla
Jest to twór przypominający w pewnym stopniu anomalię elektro, ponieważ tak jak ona emituje potężne ładunki elektryczne. Różnica polega na tym, że tesla jest anomalią tkwiącą w ciągłym ruchu. Jest to zjawisko charakterystyczne i strasznie rzadkie — wygląda jak lewitująca, błyszcząca na błękitno kula energii elektrycznej, mająca biały środek. Nie jest jasne, w jaki sposób powstała ta anomalia ani co ją napędza, naukowcy mogą wciąż jedynie teoretyzować na ten temat. Tesla jest zabójczą anomalią, która niemalże od razu likwiduje swoje ofiary silnymi wyładowaniami elektrycznymi.
Anomalia nie produkuje artefaktów.

Królowa śniegu
Anomalia należy do tych nietypowych, bowiem pojawia się w Zonie tylko i wyłącznie w okresie zimowym, gdy na ziemi znajduje się pokrywa śnieżna. Królowa śniegu to zjawisko, które działa na podobnej zasadzie co chmura gazu i tesla; jest to anomalia ruchoma, która mrozi wszystko na swojej drodze, a temperatura w jej otoczeniu gwałtownie spada. Mawia się, że królowa jest tworem inteligentnym, który potrafi podążać za ofiarami, jednak nie jest wiadome, na ile jest to prawda, a na ile wymysł wystraszonych stalkerów. Jest to powolnie przesuwająca się w powietrzu jasnobłękitna kula światła, którą rozpoznać poza tym można po tym, że szyby przy niej pokrywają się szybko szronem. Królowa śniegu pojawia się przede wszystkim na terenach zabudowanych.
Artefakty: szron, sopel, śnieżka.

Emisje
Jest to anomalia występująca okresowo, w losowych odstępach czasu. Przeżycie emisji na zewnątrz graniczy z cudem. To niespotykane zjawisko polega na uwolnieniu się ogromnych dawek promieniowania i wysokiej temperatury z Centrum Zony. Emisje dzielą się na zwykłe i psioniczne; pierwszy typ przypomina zwyczajną burzę, jednak w czasie jej trwania niebo, bez względu na porę dnia, rozjaśnia się jasnoczerwonym blaskiem. Oddech Zony, bowiem tak też są określane, powoduje również głośne huki i lekkie trzęsienia ziemi. To właśnie im towarzyszą wybuchy wysokich temperatur.
Emisje psioniczne są z kolei odrębnym, ale podobnym zjawiskiem. Podczas ich trwania ludzie doświadczają halucynacji, omamów słuchowych, a ich funkcje poznawcze i równowaga są zakłócone. Pole i ostrość widzenia są bardzo ograniczone, obraz w oczach zmienia kolor, a całemu zajściu towarzyszą intensywne bóle głowy. To zjawisko wpływa na pracę mózgu i uszkadza układ nerwowy. W sytuacjach, gdy na zewnątrz szaleje emisja psioniczna, należy jak najszybciej schować się w jakimś budynku, w przeciwnym razie w mózgu mogą zajść nieodwracalne zmiany, które doprowadzą do przemiany w zombie bądź śmierci.
Anomalia nie produkuje artefaktów.

Anomalia przestrzenna
Jest to jeden z najrzadszych dziwów Zony, który powstał w wyniku jej niestabilnej struktury wewnętrznej. Ta anomalia zmienia strukturę rzeczywistości, zniekształca czas i przestrzeń, kreuje niewielkie tunele przestrzenne, pozwalające na przenoszenie się z jednego miejsca w inne. Innymi, prostszymi słowy, ta anomalia stanowi dowód na to, że teleportacja jest możliwa. Bąble przestrzenne są jednak zbyt niestabilne, by dało się je zaimplementować do urządzeń technologicznych poza Strefą. Wydostanie się z anomalii tego typu może być nawet niemożliwe, o ile nie ma się pomocy z zewnątrz lub od artefaktu zwanego kompasem. W chwili, gdy ktoś, kto utknął w jej wnętrzu, stara się dotrzeć do krawędzi, jest ponownie przenoszony do punku centralnego. Bąble pojawiają się w różnych punktach w Zonie, jednak nigdy na długo.
Artefakty: kompas.

Mgła
Jest to jedna z nietypowych anomalii, jednak, na szczęście stalkerów, jest bardzo rzadko spotykana i nigdy nie utrzymuje się zbyt długo. Pojawia się w losowych lokacjach zwykle po nastąpieniu naprawdę silnych emisji. Mgła opiera swoją siłę na zagrożeniu ze strony chemicznych oparów, przed którymi nie sposób uciec. Ta anomalia jest żółtosiwej barwy chmurą toksycznych oparów, które mogą zabić każdego, kto nie posiada odpowiedniego zabezpieczenia — masek przeciwgazowych bądź skafandra ochronnego — bądź nie skryje się odpowiednio daleko od wszelkich okien i szczelin. W kontakcie z żywymi istotami mgła dosłownie pali, przeżera je żywcem.
Anomalia nie produkuje artefaktów.
Powrót do góry Go down
 
Anomalie
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Zone :: Wprowadzenie :: Encyklopedia :: Strefa-
Wymiana Bannerami



aegyoNorthland HighschoolAbsitOmenHogwartDreamBlackButlerBleach OtherWorldDragon Ball New Generation Rebornover-undertaleVampire KnightVampire Kingdom