Share | 
 

 Wzór informatora

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
Czarny Stalker
Admin
Liczba postów : 359
Join date : 19/05/2018
avatar
Poniżej znajduje się wzór na informator, który stanowi przedstawienie obecnego stanu postaci oraz określa preferencje użytkownika co do jej losów. Wzór należy wypełniać krótko i treściwie, bowiem informator ma zawierać tylko najważniejsze informacje o postaci. Uwaga - niewyrażenie zgody na coś w ostatniej sekcji nie oznacza, że postać faktycznie tego uniknie, jeśli będzie podejmować nierozsądne, pohopne decyzje. Są to w znacznej mierze sugestie dla MG, które mają określić, czego wolimy uniknąć (a nie znaczy, że unikniemy).  Poza tym można zaznaczać na przykład, że user wyraża zgodę na daną rzecz, ale woli uniknąć bardziej konkretnych opisów, ponieważ każdy ma różne granice.

Mistrz Gry jest upoważniony do zostawiania w informatorze zadań dla postaci, wskazówek do nich. Powinien również upominać graczy, którzy nie nanieśli po jego ingerencji poprawek do informatora.

Kod:
[center][b]INFORMACJE PODSTAWOWE[/b][/center]
[b]Znane miano:[/b]
[b]Wiek:[/b]
[b]Frakcja:[/b]
[b]Ranga:[/b]
[b]Doświadczenie:[/b]
[b]Wzrost i waga:[/b]
[b]Znaki charakterystyczne:[/b]

[center][b]PREDYSPOZYCJE [/b][/center]
[b]Umiejętności[/b]

[b]Słabości:[/b]

[b]Odniesione rany:[/b]

[b]Choroby:[/b]

[b]Znane języki:[/b]

[b]Wiedza o Zonie:[/b]

[center][b]CHRONOLOGIA[/b][/center]

[center][b]SUGESTIE DLA MG[/b][/center]


INFORMACJE PODSTAWOWE
Znane miano: Bo przecież zdarza się, że postać nie posługuje się prawdziwą godnością.
Wiek: Faktyczny i wizualny.
Frakcja: Do której przynależy postać.
Ranga: Pełniona przez postać funkcja w grupie bądź zawód w miasteczku.
Doświadczenie: Dotyczy tylko stalkerów.
Wzrost i waga: Dokładne wartości.
Znaki charakterystyczne: Nietutejszy akcent, nietypowa blizna, tatuaże? Cokolwiek, co wyróżnia postać.

PREDYSPOZYCJE
Umiejętności & Słabości:
Wypisane umiejętności (razem z poziomami!) i słabości postaci wraz ze zwięzłym opisem wpływu na postać.

Odniesione rany: & Choroby:
W przypadku ran ważne jest napisanie, w którym miejscu postać jest ranna i w jaki sposób, czy rana jest leczona i jak długo będzie odczuwała skutki zranienia (określa MG). W przypadku chorób — określenie jej nazwy, stanu leczenia i rozwoju (więcej informacji w temacie z chorobami).

Znane języki: W granicach rozsądku wymienione języki, jakimi i w jakim stopniu posługuje się postać.

Wiedza o Zonie: Wymienione po łebkach mutanty oraz anomalie, które postać zobaczyła albo w czasie gry albo przed nią (wynikające z doświadczenia).

CHRONOLOGIA
Ta sekcja stanowi chronologiczny spis wątków, jakie postać odbyła podczas swojej gry na forum.  Ważne jest zaznaczanie, w których wątkach postać zużywała przedmioty (jadła, piła, używała broni), kurowała się z choroby, leczyła rany i jak długo dane rzeczy trwały. Uzupełnianie jej na bieżąco jest obowiązkowe!

SUGESTIE DLA MG
Przede wszystkim chodzi o to, czego wolimy uniknąć; zarówno czynności samych w sobie, jak i obszernego opisywania ich (każdy ma przecież różne granice). Mimo wszystko należy pamiętać, że nierozsądne decyzje postać może wciąż ponieść niechciane konsekwencje. Nie oznacza to, że Mistrz Gry czeka tylko na skrzywdzenie waszych postaci. Nie ma się czego bać.



W przypadku, gdy użytkownik ma swojego zwierzęcego NPC, ma obowiązek pod swoim informatorem prowadzić jego informator:

Imię:
Rasa/gatunek:
Wymiary: wzrost w kłębie, waga, długość, rozpiętość skrzydeł, cokolwiek pasuje do zwierzaka.
Cechy wynikające  z rasy: latanie dla ptaków, siła dla psów pracujących fizycznie itd.
Umiejętności: wszelkie bardziej wyspecjalizowane umiejętności, które już trzeba kupować za punkty.
Charakter: w paru słowach. Uwzględnijcie podejście do ludzi, innych zwierząt i mutantów.
Stan: zdrowie, choroby, rany itd.

Kod:
[b]Imię:[/b]
[b]Rasa/gatunek:[/b]
[b]Wymiary:[/b]
[b]Cechy wynikające  z rasy:[/b]
[b]Umiejętności:[/b]
[b]Charakter:[/b]
[b]Stan:[/b]

MG, podczas prowadzenia graczom wątków, mają obowiązek wklejania do informatorów formułki monitorującej stan postaci zarówno na początku, jak i na końcu wątku. Dzięki temu zarówno gracze, jak i kolejni MG prowadzący im rozgrywki, będą wiedzieli jak się odnosić do aktualnego stanu postaci. W przypadku wydarzeń mających trwały efekt (na przykład obrażeń, których gojenie zajmie kilka fabuł), gracz ma obowiązek wzmiankowania tego procesu w chronologii do czasu, gdy postać będzie znów w normalnym stanie.
Kod:
[b]Wątek:[/b]
[b]Stan początkowy:[/b]
[b]Stan końcowy:[/b]


Wątek: link do fabuły.
Stan początkowy: określa stan postaci w chwili rozpoczęcia wątku, od głodu, pragnienia, ilości snu, po wszelkie rany, urazy psychiczne i choroby. Ilość fabuł do wygojenia/przejścia/leczenia, skutki uboczne niezajmowania się tym stanem itd.
Stan końcowy:[/u] określa stan postaci w chwili zakończenia wątku, od głodu, pragnienia, ilości snu, po wszelkie rany, urazy psychiczne i choroby. Ilość fabuł do wygojenia/przejścia/leczenia, skutki uboczne niezajmowania się tym stanem itd.
Powrót do góry Go down
 
Wzór informatora
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
To the North :: Informatory-
Wymiana Bannerami



aegyoNorthland HighschoolAbsitOmenHogwartDreamBlackButlerBleach OtherWorldDragon Ball New Generation Rebornover-undertaleVampire KnightVampire Kingdom