Share | 
 

 "Wędrowiec" - organizacja

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
Proch
Bojownik
Liczba postów : 53
Join date : 13/08/2018
avatar
- Jak myślisz, Doktor? Jak długo tutaj jesteśmy? - zapytał zachrypniętym głosem Wozd. Spoglądał na brata zaczerwionymi oczami.
- Źle zadałeś pytanie, Wozd - zaczął ze stoickim spokojem lekarz. - My już nie jesteśmy. My byliśmy.
Każdy dzień jest przeszły, bo już nie żyjemy. Nikt tutaj nie żyje. A my jesteśmy martwi od sześćdziesięciu dni.
Doktor odwrócił się do swojego kompana. Obaj byli zabrudzeni, ich broń wymagała gruntownej konserwacji, a ubrania były pokryte grubą warstwą zaschniętego błota. Towarzyszyła im złowroga cisza. Upiorna. Mężczyznom wydawało się, że ich własny oddech brzmiał jak dzwony w kościele. Zona na nich patrzyła, a oni - jak myszy pod miotłą - próbowali przetrwać spotkanie z większym zagrożeniem. Ich istnienie stało się proste, zwierzęce... Krótkie.

Słowem wstępu, zapraszam Was na sesję Wędrowca w uniwersum S.T.A.L.K.E.R-a. Nie jestem autorem tego pomysłu, twórcą tej gry jest mój dobry przyjaciel Kojot, który sobie działa na swoim discrodzie. Gra jest na tyle dobra, że postanowiłem ją zaadaptować tutaj. Za jego błogosławieństwem również zmienię mechanikę, aby była przystępniejsza na grę pisemną. Jakby ktoś widział podobieństwa - wykorzystuję mechanikę z Warhammera 2 edycji, bo działa.

FABUŁA:
Nie wiecie absolutnie nic o Zonie z perspektywy postaci. Oprócz tego, że istnieje i dzieją się w niej dziwne rzeczy. W czeluściach darknetu mogliście się dowiedzieć, że z Zony pozyskiwane są przedmioty zwane Artefaktami - i to wszystko. Reszta to domysły, wyobrażenia ludzi. Istnieją nawet plotki o zniknięciach ludzi z Dużej Ziemi, którzy za dużo gadali. Sprawa jest tajemnicza, ale postanowiliście pokonać kordon wojskowych, żeby wejść do Zony. Wasze powody nie są istotne, najważniejsze jest przetrwanie. Historię tworzycie poprzez grę.

SPECYFIKA KLIMATU GRY:
- Nie ma frakcji, są po prostu stalkerzy. Jest ich znacznie mniej od tego, co widzieliśmy w grze komputerowej.
- Gracz walczy przede wszystkim z Zoną. Jeżeli chociaż raz postrzelacie się z ludźmi, możecie to uznać za wybitnie rzadki przypadek. Zona chce Was zabić anomaliami, mutantami i trudnymi warunkami środowiskowymi.
- Gra jest nastawiona na przetrwanie i zdobywanie doświadczenia. Historia jest, ale odkryjecie ją dopiero wtedy, gdy będziecie potrafili ŻYĆ w Zonie. Dopóki jesteście na poziomie ochłapu mięsa, raczej trudno będzie Wam się odnaleźć, ale nie jest to niemożliwe.
- ZONA ZABIJA - przygotujcie się mentalnie, że będę zabijał Wam postacie. Jeżeli coś pójdzie źle, to prawdopodobnie zginiecie albo zginiecie, umierając od ran lub chorób. Nic nie szkodzi - Wędrowca gra się wieloma postaciami.
- ZONA NAGRADZA - jeżeli uda Wam się przetrwać, będę sypał nagrodami. Głównie będzie to doświadczenie, za które będziecie mogli wykupywać Cechy i Umiejętności. Później sprzęt, który jest na wagę złota.
- ZONA JEST MECHANICZNA - na Wasze powodzenie głównie wpływają Wasze decyzje, ale również cyferki. W momencie, gdy walczycie z mutantami, rzuty decydują kto wygrywa - w końcu mało prawdopodobne jest aby drapieżnik popełnił błędy, gdy chce przetrwać walkę. A jeżeli popełni - cóż - ginie i staje się ofiarą silniejszego. Wasze decyzje, stan zdrowia i taktyka tworzy modyfikatory pozytywne lub negatywne wpływające na Wasze rzuty.
- ZONA JEST NIEPRZEWIDYWALNA - przygotujcie się na zmiany. Istnieją nowe anomalie, niektóre działają inaczej. Zona także posiada inne, ciekawe zjawiska nadprzyrodzone.

MECHANIKA:

Wzór postaci:
Spoiler:

Imię - godność waszej postaci;
Ksywa - wymyślacie sobie sami, ale spodziewajcie się, że "przyjaźni" stalkerzy będą Was nazywać po swojemu.
Wygląd - opiszcie albo dajcie grafikę poglodową
Ranga - zaczynacie z rangą "ochłap mięsa". Zdobywacie rangi za Wasze osiągnięcia, a także liczbę dni przeżytych w Zonie. Wyższe rangi zapewniają zdolności ułatwiające przetrwanie.
Doświadczenie: - tutaj wpisujecie liczbę doświadczenia zdobytego na fabule
...
Cechy: - parametry opisujące predyspozycje cielesne i umysłowe waszej postaci. Także w cechach znajduje się wyszkolenie w walce wręcz oraz strzelectwo. Cechy również się testuje po prostu dajcie o tym znać, a ja rzucę za Was.

Walka wręcz: 2d10+20
Umiejętności strzeleckie: 2d10+20
Siła: 2d10+20 - określa obrażenia dodatkowe z walki wręcz, wasz udźwig oraz sprawność w przesuwaniu/ dźwiganiu przedmiotów
Odporność: 2d10+20 - określa wydolność organizmu, jego zdrowie oraz redukuje zadawane obrażenia
Zręczność: 2d10+20 - określa gibkość oraz wydajność operacji manualnych
Inteligencja: 2d10+20 - jak bystrzy jesteście
Siła woli: 2d10+20 - jak wiele zniesie wasz umysł, określa odporność Waszego układu nerwowego na stres, strach, panikę
Ogłada: 2d10+20 - jak się prezentujecie w oczach innych i jak dobra jest Wasza gadka
Inicjatywa: = połowa zręczności + połowa siły woli - parametr używany w walce

PŻ (punkty życia): = połowa siły + połowa odporności
RO (redukcja obrażeń) = - liczba jedności odporności + wartość pancerza. Przykład jedności przy Odporności 31 = 3; 21 = 2; 95 = 9; 69 = 6
PA (punkty akcji) = liczba jedności inicjatywy. Każda czynność kosztuje 1 PA
Szybkość = 4 - ile pół możecie przemieszczać się w trakcie walki. Walki będą odbywać się na mapie taktycznej.

Umiejętności:
Umiejętności posiadają trzy poziomy rozwinięcia. Wyszkolony - bez bonusów. Zawodowiec - + 10 do rzutu. Mistrz - +20 do rzutów. Za Was będę rzucał za umiejętności, po prostu wspomnijcie o tym w poście, że używacie umiejki. Umiejki odwołują się do Waszych cech.

Zarządzanie zwierzętami - umiejętność oswajania, tresury oraz jakość porozumienia pomiędzy panem, a jego zwierzęciem.

Charyzma - umiejętność przekonywania ludzi do swoich racji za pomocą rozmowy

Dowodzenie - umiejętność wydawania rozkazom ludziom, zarządzania nimi w bitwie, szkolenia ich w kwestiach dyscypliny. Wpływa ona na NPC towarzyszących oraz wyrwaniu kumpli ze strachu wywołanego złą sytuacją bitewną

Zastraszanie - umiejętność straszenie ludzi i wyciąganiu z nich informacji za pomocą brutalnych, niekulturalnych słów albo pięścią. Dzięki zastraszaniu banda osiłków może nie chcieć mieć z nami do czynienia

Skradanie się - szereg umiejętności pozwalający ukryć się i kroczyć bezszelestnie
Wycena - pozwala wycenić jakość przedmiotu oraz jego wartość w walucie

Targowanie się - dzięki temu możemy dogadać się z kupcem i wywalczyć sobie zniżkę. Określa również poziom ogarnięcia w prowadzeniu własnego interesu

Hazard - umiejętność zminimalizowania szczęścia a zwiększenie szansy na wygraną w grach hazardowych

Prowadzenie - umiejętność prowadzenia pojazdów kołowych cywilnych

Spostrzegawczość - świadome poszukiwanie czegoś oraz szereg praktyk, aby to znaleźć/ dojrzeć

Sztuka przetrwania - szereg umiejętności pozwalający przetrwać w dziczy

Wysportowanie - szereg pojętych sportów pozwalających na efektywne: pływanie, wspinaczkę, bieg na długie dystanse, świadome operowanie dużym ciężarem itd

Medycyna - umiejętność pozwalająca uprawiać chirurgię, stosować odpowiednie praktyki i leki w leczeniu człowieka. Jeżeli postać posiada również umiejętność zarządzania zwierzętami, potrafi leczyć milusińskich

Posługiwanie się rodziną broni... - tutaj wpisujemy rodzinę broni krótkiej, karabinów, typów broni białej, którą nasza postać potrafi się posługiwać. Jeżeli potrafi się ona posługiwać wieloma rodzinami broni, należy umiejętność zdublować. Przykład: posługiwanie się rodziną broni karabinów AK, posługiwanie się rodziną broni glock; posługiwanie się rodziną broni: włócznie.

W BUDOWIE - muszę teraz spadać. Dokończę temat przy najbliższej okazji
Powrót do góry Go down
Haczyk
Siewca
Liczba postów : 227
Join date : 26/06/2018
avatar
Zły dział. Powiedz mi czy ci to przenieść do zapisów w Losie czy do wątków pobocznych. Offtop jest od rzeczy totalnie innych, więc no.
Powrót do góry Go down
 
"Wędrowiec" - organizacja
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
To the North :: Offtop-
Wymiana Bannerami



aegyoNorthland HighschoolAbsitOmenHogwartDreamBlackButlerBleach OtherWorldDragon Ball New Generation Rebornover-undertaleVampire KnightVampire Kingdom