Share | 
 

 Artefakty

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
Czarny Stalker
Admin
Liczba postów : 305
Join date : 19/05/2018
avatar
PisanieTemat: Artefakty
Artefakty są tworami powstałymi w wyniku działania anomalii — zazwyczaj są to szczątki ofiar pułapek Zony, które długotrwale były poddawane wszelkim procesom zachodzącym w obrębie anomalii. Są jednak przypadki, gdy artefakty po prostu powstają w anomaliach, bez żadnego bodźca, który napędza ten proces lub który jest jego głównym składnikiem. Artefakty mają niezwykłą moc, jednak idzie za nią zagrożenie związane z używaniem ich — te bardzo wartościowe próbki badawcze zwykle wydzielają pewne dawki promieniowania lub mają inne działanie na ciała stalkerów, którzy ich używają. Przed skutkami ubocznymi zazwyczaj chronią kombinezony, jednak nie jest to trwała i naprawdę godna zaufania ochrona. Artefakty zwykle znajdują się na obrzeżach anomalii i pojawiają się z różną częstotliwością; naukowcy odnotowali jednak, że każda anomalia wydziela po trzy typy artefaktów, które różnią się czasem działania.

Od strony technicznej

— Każda anomalia tworzy po 3 artefakty o takich samych efektach, które różnią się od siebie czasem działania. Najbardziej pospolite działają przez trzy wątki, te często spotykane — cztery, z kolei rzadkie — przez pięć.
— Ilość artefaktów, które można mieć przy sobie, limituje ilość pojemników na artefakty w kombinezonie, jaki ma na sobie postać.
— Poszukiwania artefaktów są możliwe jedynie w wątkach z Mistrzem Gry.
— Im dłużej jest używany artefakt, tym bardziej traci na wartości. Jedno użycie artefaktu o najkrótszym czasie działania obniża kwotę, jaką postać otrzyma za sprzedanie go o 1/3, analogicznie przy tych o średnim — o 1/4, przy tych o najdłuższym — o 1/5.
— Podwyższenie którejś ze statystyk kombinezonu należy rozumieć zawsze jako poprawę jej o jeden poziom. Na przykład w chwili, gdy ktoś nosi kombinezon o niskim poziomie nakładki kuloodpornej i korzysta z artefaktu poprawiającego tę statystykę, zostaje ona podwyższona do poziomu średniego. Analogicznie działają skutki uboczne.

Artefakty z trampoliny

Ich właściwością wspólną jest podwyższanie trwałości nakładki kuloodpornej w kombinezonach stalkerów. Naukowcy określili, że artefakty z tej anomalii otaczają użytkowników niewielkim polem ochronnym, którego efektem ubocznym jest jednak niewielkie promieniowanie.
Meduza
Meduza to najsłabiej działający artefakt, który powstaje w anomalii trampolina. Jest pospolity i, choć działa krótko, jest ceniony przez stalkerów ze względu na swoje właściwości.
Czas działania: 3 posty.
Skutek pozytywny: podwyższenie nakładki kuloodpornej o jeden  poziom.
Skutek negatywny: wydzielanie promieniowania.
Cena: 1000 RU.

Kamienny kwiat
Nieznacznie rzadszy niż Meduza, posiadający jednak możliwość dłuższego działania. W kamiennym kwiecie można zauważyć kawałki metalu, które sprawiają, że ten artefakt mieni się różnobarwnym światłem. Mawia się, że patrzenie na niego nocą jest bardzo uspokajające.
Czas działania: 4 posty.
Skutek pozytywny: podwyższenie nakładki kuloodpornej o jeden  poziom.
Skutek negatywny: wydzielanie promieniowania.
Cena: 2500 RU.

Gwiazda wieczorna
Drogi i rzadki artefakt, który jest naraz szczególnie interesującym zjawiskiem dla wszelkich ekspedycji naukowych i badaczy w obrębie Strefy. Gwiazda wieczorna, podobnie jak kamienny kwiat, mieni się różnokolorowym blaskiem, za sprawą czego jest dobrze widoczna w nocy i po prostu piękna.
Czas działania: 5 postów.
Skutek pozytywny: podwyższenie nakładki kuloodpornej o jeden  poziom.
Skutek negatywny: wydzielanie promieniowania.
Cena: 5000 RU.

Artefakty z karuzeli

Ich cechą wspólną jest przyspieszanie regeneracji tkanek, jednak warunkiem, który musi zostać spełniony, by te artefakty działały, jest świeżość ran. Jeżeli te zostały zregenerowane w sposób naturalny, ale niekompletny, twory karuzeli nie mogą poprawiać ich stanu bardziej. Ponadto, te artefakty nie regenerują utraconych kończyn. To, co zdołały zregenerować, jest znacznie wrażliwsze niż stare tkanki. Czas tej wrażliwości jest określany przez Mistrza Gry, tak samo jak czas regeneracji ran. Emitują promieniowanie.

Kamienna krew
Ten brzydki, czerwonawy twór z pogniecionych liści, ziemi i kości ofiar karuzeli, jest wyjątkowo nietypowy jak na artefakty. Nieczęsto używa się ich bezpośrednio na użytkowniku, a mawia się w końcu, że kamienną krew należy przykładać do ran, by zasklepiała je i regenerowała.
Czas działania: 3 posty.
Skutek pozytywny: Regeneracja tkanek.
Skutek negatywny: wydzielanie promieniowania.
Cena: 1000 RU.

Kotlet
Ten obiekt przypomina swoim kolorem i kształtem lekko przysmażonego kotleta w jasnej panierce. Jest poskręcany i często pobrudzony, jednak, podobnie jak kamienna krew, dość elastyczny.
Czas działania: 4 posty.
Skutek pozytywny: Regeneracja tkanek.
Skutek negatywny: wydzielanie promieniowania.
Cena: 2500 RU.

Dusza
Dusza wygląda zdecydowanie ładniej niż jej krewniacy, kamienna krew i kotlet. Za dumną nazwą idą piękne kolory tego artefaktu, który jest, swoją drogą, bardzo rzadki. Jest też bardzo pożądany i chętnie kupowany i przez naukowców, i przez kolekcjonerów.
Czas działania: 5 postów.
Skutek pozytywny: Regeneracja tkanek.
Skutek negatywny: wydzielanie promieniowania.
Cena: 5000 RU.

Artefakty z wiru

Artefakty z wiru tworzą wokół użytkownika niewielkie pole, przypominające to, które wytwarzają twory trampoliny. Działanie tych z wiru opiera się jednak na wspieraniu stalkerów od innej strony — zwiększają odporność kombinezonów na promieniowanie kosztem podatności ciała na rany.

Skrętak
Wyróżnia go charakterystyczny, powykręcany kształt, który przypomina grubą i zagmatwaną pajęczynę bądź kłębek zawiniętej niezgrabnie nici. Jest ceniony przez stalkerów bardziej nastawionych na pokojowe bogacenie się, bowiem zwiększa odporność na promieniowanie, które towarzyszy anomaliom, a co za tym idzie — też artefaktom.
Czas działania: 3 posty.
Skutek pozytywny: zwiększenie odporności na promieniowanie.
Skutek negatywny: zwiększenie wrażliwości skóry na obrażenia.
Cena: 1000 RU.

Grawi
Nazwa wywodzi się od tego, skąd pochodzi ten artefakt — z jednej z grawitacyjnych anomalii. Jego struktura jest bardziej zbita niż budowa skrętaka, ale wciąż nieregularna i chropowata.
Czas działania: 4 posty.
Skutek pozytywny: zwiększenie odporności na promieniowanie.
Skutek negatywny: zwiększenie wrażliwości skóry na obrażenia.
Cena: 2500 RU.

Złota Rybka
Ma śliczny kształt, gładkie krawędzie i daje bardzo ładne efekty przez długi czas. Ten artefakt ma jasnozłocistą barwę, budową przypomina trochę gotowe ziarno prażonej kukurydzy.
Czas działania: 5 postów.
Skutek pozytywny: zwiększenie odporności na promieniowanie.
Skutek negatywny: zwiększenie wrażliwości skóry na obrażenia.
Cena: 5000 RU.

Artefakty ze spalacza

Artefakty z tej anomalii charakteryzują się znaczną odpornością na temperatury, którą zresztą dzielą się ze stalkerami. Ich działanie na osoby, które je noszą, jest dość proste — zwiększają odporność na poparzenia, jednak kosztem odporności na promieniowanie, które wydzielają.

Kropelki
Artefakty te mają charakterystyczny kształt chropowatych kropli. Ich powierzchnia jest ciemna i spalona, mogłoby się wydawać, że to bezużyteczny kawałek węgla.
Czas działania: 3 posty.
Skutek pozytywny: zwiększenie odporności na poparzenia.
Skutek negatywny: wytwarza promieniowanie.
Cena: 1000 RU.

Kula ognista
W przeciwieństwie do kropelek, kula ognista jest artefaktem jaśniejącym tańczącymi pod jego powłoką płomykami. Obiekt ten jest pożądany ze względu na swój wygląd przez kolekcjonerów.
Czas działania: 4 posty.
Skutek pozytywny: zwiększenie odporności na poparzenia.
Skutek negatywny: wytwarza promieniowanie.
Cena: 2500 RU.

Kryształ
Jego kształt jest szpiczasty i przypomina niektóre minerały, a krawędzie mogą nawet kogoś skaleczyć. Kolor tego artefaktu to jasny róż bądź pomarańcz. Bardzo rzadki, jednak równie chętnie pozyskiwany przez pracodawców.
Czas działania: 5 postów.
Skutek pozytywny: zwiększenie odporności na poparzenia.
Skutek negatywny: wytwarza promieniowanie.
Cena: 5000 RU.

Artefakty z elektro

Pochodzące z tej anomalii twory charakteryzują się przekazywaniem użytkownikom jednej ze swoich właściwości. Stalkerzy, którzy je noszą, mogą liczyć na większą odporność na porażenie prądem. Ma to oczywiście swoją cenę, którą jest emitowane przez artefakty promieniowanie.

Świecidełko
Najczęściej spotykany twór elektry, który pieszczotliwą nazwę zawdzięcza temu, że jest całkiem ładny. Emituje słabe światło, nie dość silne, by rozjaśniać ciemne korytarze. Widoczne są majaczące pod powłoką błyski elektryczne.
Czas działania: 3 posty.
Skutek pozytywny: zwiększenie odporności na prąd.
Skutek negatywny: wytwarza promieniowanie.
Cena: 1000 RU.

Błysk
Jest to wytwór jaskrawobłękitny, mający postać kuli o nieregularnym kształcie i nierównych krawędziach. Błysk cały czas emituje słabe, ale bardzo jaskrawe światło.
Czas działania: 4 posty.
Skutek pozytywny: zwiększenie odporności na prąd.
Skutek negatywny: wytwarza promieniowanie.
Cena: 2500 RU.

Blask księżyca
Ten artefakt jest częstym źródłem światła w nocy w Strefie — wydziela je bardzo silne i jasne, prawie takie, jak Księżyc w bezchmurne noce. Jego powłoka jest twarda, okrągła i przezroczysta, dzięki czemu widać tańczące pod nią iskry.
Czas działania: 5 postów.
Skutek pozytywny: zwiększenie odporności na prąd.
Skutek negatywny: wytwarza promieniowanie.
Cena: 5000 RU.

Artefakty z galarety

Te artefakty mają to do siebie, że nie przeżera ich kwas, z którego składa się ich anomalia-matka. Potrafią przekazywać tę cechę kombinezonom stalkerów, jednak skutkiem ubocznym tej przydatnej właściwości jest promieniowanie.

Śluz
Jest to podstawowa kreacja anomalii galareta. Struktura tego artefaktu jest glutowata, mógłby przelewać się między palcami, czemu zresztą zawdzięcza swoją nazwę.
Czas działania: 3 posty.
Skutek pozytywny: zwiększenie odporności na kwas chemiczny.
Skutek negatywny: wytwarza promieniowanie.
Cena: 1000 RU.

Ślimak
Półprzezroczysta substancja, która w dotyku przypomina ciało ślimaka. Zwykle przyciąga do siebie kurz i brud, w jej wnętrzu można znaleźć szczątki roślin i zwierząt.
Czas działania: 4 posty.
Skutek pozytywny: zwiększenie odporności na kwas chemiczny.
Skutek negatywny: wytwarza promieniowanie.
Cena: 2500 RU.

Mika
Mika jest prawie stałym ciałem, które ma kilka otworów przepełnionych śluzowatą substancją. Jest praktycznie przezroczysta i ciężka do zauważenia gołym okiem.
Czas działania: 5 postów.
Skutek pozytywny: zwiększenie odporności na kwas chemiczny.
Skutek negatywny: wytwarza promieniowanie.
Cena: 5000 RU.

Artefakty ze spalonego puchu

Artefakty spalonego puchu są szczególnym odkryciem, które chętnie jest pozyskiwane przez naukowców. Mają wpływ na krzepliwość krwi i gojenie się ran. Użytkownicy tych artefaktów, kosztem bycia napromieniowanym, krwawią mniej obficie.

Kolec
Ten dziw powstaje w wyniku zamotania się ciał nieszczęsnych mutantów lub ludzi w spalony puch. Ma ciemnoniebieską barwę i przypomina zbitek zeschniętej krwi pokrytej długimi kolcami.
Czas działania: 3 posty.
Skutek pozytywny: zwiększa krzepliwość krwi.
Skutek negatywny: wytwarza promieniowanie.
Cena: 1000 RU.

Kryształowy kolec
Kryształowy Kolec to artefakt wygląda praktycznie jak jego nie-kryształowy odpowiednik, jednak jest półprzezroczysty i ciemniejszy, a jego struktura jest twardsza.
Czas działania: 4 posty.
Skutek pozytywny: zwiększa krzepliwość krwi.
Skutek negatywny: wytwarza promieniowanie.
Cena: 2500 RU.

Jeżowiec
Jeżowiec przypomina poduszeczkę naszpikowaną igłami bądź zwykłego jeża o długich kolcach. Jest żółtawobrązowej barwy, a jego kolce są mniej twarde niż te, które mają kryształowy kolec i kolec.
Czas działania: 5 postów.
Skutek pozytywny: zwiększa krzepliwość krwi.
Skutek negatywny: wytwarza promieniowanie.
Cena: 5000 RU.

Artefakty z królowej śniegu

W związku z tym, że zima trwa do trzech miesięcy, artefakty z królowej śniegu można uznać za jedne z najrzadszych, a poszukiwania ich porównać do wyścigów. Emitują one promieniowanie, jednak zwiększają temperaturę wokół użytkownika, nie pozwalając mu zamarznąć.

Szron
Szron to śliczny artefakt, który wygląda jak oszroniona przezroczysta lub półprzezroczysta kula o równym kształcie i regularnych krawędziach. Chętnie kupowany przez kolekcjonerów.
Czas działania: 3 posty.
Skutek pozytywny: zwiększa odporność na zimno.
Skutek negatywny: wytwarza promieniowanie.
Cena: 1000 RU.

Śnieżka
Śnieżka jest artefaktem składającym się ze zbitych lodowych kryształków. Ma kulisty, ale nieregularny kształt i w słońcu mieni się pięknymi kolorami.
Czas działania: 4 posty.
Skutek pozytywny: zwiększa odporność na zimno.
Skutek negatywny: wytwarza promieniowanie.
Cena: 2500 RU.

Sopel
Stakerzy mawiają, że sopel to śnieżka długo wystawiona na wpływ królowej. Wskazuje na to fakt, że artefakt jest podobnej wielkości i budowy, jednak jest naszpikowany długimi kolcami.
Czas działania: 5 postów.
Skutek pozytywny: zwiększa odporność na zimno.
Skutek negatywny: wytwarza promieniowanie.
Cena: 5000 RU.
Powrót do góry Go down
 
Artefakty
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Zone :: Wprowadzenie :: Encyklopedia :: Strefa-
Wymiana Bannerami



aegyoNorthland HighschoolAbsitOmenHogwartDreamBlackButlerBleach OtherWorldDragon Ball New Generation Rebornover-undertaleVampire KnightVampire Kingdom