Share | 
 

 Propozycje zmian

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
Strona 2 z 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next
Czarny Stalker
Admin
Liczba postów : 359
Join date : 19/05/2018
avatar
First topic message reminder :

Jak w temacie. Jeśli macie jakieś pomniejsze propozycje, należy podrzucać je właśnie tutaj. Jeśli to coś większego — zasługuje na osobny temat.
Powrót do góry Go down

AutorWiadomość
Drugi
Liczba postów : 289
Join date : 16/08/2018
avatar
Panie kochany, a dałoby radę zwiększyć forumowy font o jakieś 10%? Takie to maciupkie, że mi oczy wypadajo, być może nie tylko mi, i muszę powiększać całą stronę, a wtedy avatary i cała reszta wyglądają chujowo xD

___________________
jako head kutas nie mogę tak wybuchać



mowa: color=#336666 | głos
Powrót do góry Go down
Haczyk
Siewca
Liczba postów : 227
Join date : 26/06/2018
avatar
Hm... Ja mam mały ekran, to u mnie wydają się/są większe u innych i wiem o tym. Nie widzę problemu w zmianie, ale chciałbym wiedzieć, czy inni też mają ten problem.

___________________
Is there anybody out there? Is there anyone home?
Hope you're awake for the nightmare, hope you stay for the show
Mowa: #4E2A28 x MG: #603b28


Powrót do góry Go down
Szajba
Liczba postów : 8
Join date : 06/09/2018
avatar
Ja też mam mniejszy ekran, ale u mnie rzeczywiście czcionka jest odrobinę maciupeńka (w postach). I osobiście mi to nie przeszkadza, chociaż zmiana na większą mogłaby być spoko.
Powrót do góry Go down
Haczyk
Siewca
Liczba postów : 227
Join date : 26/06/2018
avatar
"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum."

- Na 11

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum."

- Na 10.5

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum."
- Na 10, czyli tak jest.

Hm?

___________________
Is there anybody out there? Is there anyone home?
Hope you're awake for the nightmare, hope you stay for the show
Mowa: #4E2A28 x MG: #603b28


Powrót do góry Go down
Drugi
Liczba postów : 289
Join date : 16/08/2018
avatar
10.5 już wygląda czytelnie, ale z kolei brzydko się układa. 11 wygląda supi i nie męczy oczu.

___________________
jako head kutas nie mogę tak wybuchać



mowa: color=#336666 | głos
Powrót do góry Go down
Wilczek
Liczba postów : 9
Join date : 31/08/2018
avatar
Podbijam, 11 jest bardzo ładna. *podnosi łapę do głosowania* Rychło w czas Wilczek, rychło w czas.
Powrót do góry Go down
Aristow
Charakterniak
Liczba postów : 118
Join date : 10/08/2018
avatar
Obszerny temat.
Zostałem natchniony przez Szelmę, gdy musiałem wykonać rzut na użycie umiejętności i tchnęło mnie, że obecny system ich wykorzystania nieco nie ma sensu.
Dlaczego?
Załóżmy, że moja postać - niech to będzie Aristow - znalazł się sam gdzieś na wypizdowie. Jest ranny, łydka rozwalona. Dziwnym trafem ma przy sobie igłę, nić i spirytus do dezynfekcji. Z jego charakteru wynika, że to twardy kawał chłopa z wielką wolą przeżycia, więc powinien sobie nogę przynajmniej spróbować zaszyć. Gdybym chciał grać storytellingowo mógłby tak zrobić, jasne. Ale jednak wolałbym w tym wypadku skupić się na mechanice, bo według jej praw Aristow nie mógłby szyć sobie nogi, choćby miał umrzeć.
Bo nie ma takiej umiejętności i nie zna się na zaszywaniu ran. Poziom umiejętności 0, a na kostce takiego oczka brakuje. Welp, nie zaszyjesz rany, Aristow i umrzesz.

Tutaj spróbuję zaproponować system nieco bardziej logiczny - bo toż nie jest tak, że jak czegoś nie potrafisz, to nie spróbujesz nawet tego zrobić, jeśli jest Ci to potrzebne.
W kostce przyporządkować liczby do powodzenia - nie musi być to K6, tylko choćby i K20, to bez znaczenia. Choćby takie głupie:
1-3 brak powodzenia
4-5 częściowe powodzenie
6 powodzenie pełne

Do tego, oczywiście, dodatnie modyfikatory wynikające z poziomu umiejętności czy też sytuacji (lub też ujemne, zależy od decyzji MG, to oczywiste).

Znowu wezmę Aristowa, to taki przykładny facet.
Załóżmy, że właśnie taki system został przyjęty na forum. Moja postać znajduje się w sytuacji niebezpiecznej, ale najpierw próbuje użyć umiejętności manipulacji (lvl 2), by wyłgać się z sytuacji bez wyrzucania łusek w błoto. MG na to przystał, nakazał rzucić kością.
Rzuciłem K6, wypadło mi 2. Z racji poziomu umiejętności, dodaję sobie do tego 2 oczka i tym sposobem na K6 wypada mi 4, nie tylko 2, co znaczyłoby niepowodzenie.

Koniec końców nawet ktoś, kto nie ma bladego pojęcia o, nie wiem, perswazji czy manipulacji może próbować to zrobić. I o to mi chodzi.
Ten system wyklucza jakiekolwiek próby - masz umiejętność? Okej. Możesz próbować, jasne, ale pewnie gówno Ci wyjdzie, jeśli jest na niskim poziomie. Nie masz jej? Welp, giń na mrozie i śniegu, suko, bo nie masz wklepanego survivalu w umiejętnościach, więc nie rozpalisz ognia bez zapałek.

... nie wiem, czy dostatecznie czytelne. Mam nadzieję xD

___________________
kiszę ogóra cichym szeptem swoich myśli




Mowa: #8c7d5d
MG: #967631
Powrót do góry Go down
Haczyk
Siewca
Liczba postów : 227
Join date : 26/06/2018
avatar
W kostce przyporządkować liczby do powodzenia - nie musi być to K6, tylko choćby i K20, to bez znaczenia. Choćby takie głupie:
1-3 brak powodzenia
4-5 częściowe powodzenie
6 powodzenie pełne

Jak na moje, możemy to wprowadzić jako dodatek dla bezumiejkowych, ale przy pewnych sytuacjach - jak właśnie te medyczne, żeby daleko nie szukać - zaznaczyć, że postać zamiast poprawić swój stan pogorszy go.

W takim układzie chyba nikt nie powinien być szczególnie poszkodowany - można dalej biegać do medyka, który hehehe zrobi ci dobrze, ale jeśli to sytuacja wymagająca interwencji w trybie natychmiastowym, to połowicznie masz rękę w nocniku. Jeszcze nie do końca wsadziłeś, ale możesz.

Eeeewentualnie możemy iść w kierunku tego, co jest w szukaniu artefaktów. Mam na myśli ten kawałek:
Dokonuje się go kością K20. Oczka 1-10 oznaczają bezpieczeństwo. Oczka 11-14 to lekkie rany (nie wymagają większej kontroli medycznej; zadrapania, oparzenia I stopnia), 15-18 to średnie rany (wymagają konsultacji z medykiem; głębsze rany, oparzenia II stopnia typu A), 19-20 to poważne rany (absolutnie wymagana konsultacja z wesołym doktorem, możliwe złamania, skręcenia, oparzenia II stopnia typu B i III stopnia).
W przypadku posiadania umiejętności umożliwiających ucieczkę z anomalii zanim ta się aktywuje (szybki refleks, szybkość, w adekwatnych przypadkach parkour, wspinaczka, akrobatyka, w przypadku innych — trzeba zapytać, jak to by było w danej lokacji), postać ma odpowiednio więcej oczek na brak obrażeń względem poziomu umiejętności. Postać z pierwszym poziomem ma zatem 11 oczek na brak obrażeń, postać z piątym — 15. Oczka wyższe niż wartości przyznane za poziom się nie zmieniają.
W przypadku posiadania kombinezonu z odpornością na czynnik danej anomalii (w przypadku grawitacyjnych należy uwzględniać nakładkę kuloodporną), niska odporność daje o 1 oczko więcej do braku obrażeń, średnia o 2, wysoka o 3, bardzo wysoka o 4.
Analogicznie słabości, rany i choroby wpływające na mobilność postaci powinny odejmować od 1 do 3 oczek na brak obrażeń (do konsultacji z dowolnym MG).
Zarówno bonus od kombinezonu, jak i od umiejętności sumują się, tak samo minus od słabości. Wszystkie należy uwzględniać w polu „inne” przy rzucie.
A zatem, przykładowo:
- 0-10 - bezumiejkowiec sam sobie zrobi
- 11-15 to oczka, które dodają umiejętności
- czynniki przeszkadzające (zdrowie, ale też wynikające z otoczenia) mogą odejmować od 1 do 3 oczek do powodzenia. Od sztuki.
- Jakieś pomagające mogą dodatkowo podnosić, na przykład jak rozbrajasz bombę, to poza umiejką rozbrajania bomb, ewentualna umiejka precyzji też powinna coś dawać, nie? Ale chyba nie 5+5, bo wtedy porażka będzie niemożliwa, a bez tego nie ma zabawy.

___________________
Is there anybody out there? Is there anyone home?
Hope you're awake for the nightmare, hope you stay for the show
Mowa: #4E2A28 x MG: #603b28


Powrót do góry Go down
Aristow
Charakterniak
Liczba postów : 118
Join date : 10/08/2018
avatar
Bardziej skłaniałbym się do tego dodatku właśnie dla bezumiejkowców, opcji namberł łan.
Przykładowo:
1-2 o panie, ale żeś to zjebał
3-4 chujowo, ledwo się trzyma, niebawem jebnie
5-6 DOBRA, UDAŁO CI SIĘ

Albo nawet i dla samej 6 zostawić pełne powodzenie, że niemal nie trzeba poprawiać i jest zrobione tak, że fachowiec by głową pokręcił, lepiej by zrobił, ale pieczątkę by przybił.
Nie musi to też tyczyć się tylko i wyłącznie spraw medycznych, ale właściwie wszystkiego. Nie umiesz kłamać, próbujesz i wypada Ci 2? Wszyscy wiedzą, że kłamiesz i tracisz respekt, poważanie, a czasami i zęby.

Storytelling storytellingiem, ale mechanika też musi być xD

___________________
kiszę ogóra cichym szeptem swoich myśli




Mowa: #8c7d5d
MG: #967631
Powrót do góry Go down
Haczyk
Siewca
Liczba postów : 227
Join date : 26/06/2018
avatar
Yep. Po prostu z medycyną w domyśle najłatwiej coś zrąbać, że tak powiem, ale nie tylko @@

Ktoś ma jakieś za lub przeciw? Jeśli nie, wprowadzę to... No pewnie w weekend.

___________________
Is there anybody out there? Is there anyone home?
Hope you're awake for the nightmare, hope you stay for the show
Mowa: #4E2A28 x MG: #603b28


Powrót do góry Go down
Sponsored content
Powrót do góry Go down
 
Propozycje zmian
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 2 z 4Strona 2 z 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Jezioro Zmian
» Propozycje/Pomysły/Sugestie
» [Pomysł Asha] Propozycje ogólne.
» Uwagi, propozycje i pytania - odsłona anonimowa
» Luty miesiącem zmian

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
To the North :: Pytania, propozycje i błędy-
Wymiana Bannerami



aegyoNorthland HighschoolAbsitOmenHogwartDreamBlackButlerBleach OtherWorldDragon Ball New Generation Rebornover-undertaleVampire KnightVampire Kingdom