Share | 

Zaznacz jedną opcję dla pieniędzy i ekwipunku

0% 0% 
[ 0 ]
25% 25% 
[ 2 ]
13% 13% 
[ 1 ]
0% 0% 
[ 0 ]
62% 62% 
[ 5 ]
 
Wszystkich Głosów : 8
 

 Kasa startowa/ekwipunek startowy

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
Strona 1 z 2 1, 2  Next
Heretyk
Kapelan
Liczba postów : 84
Join date : 24/08/2018
avatar
Wydaje mi się, że jak pisał admin jest to większy temat i może ten wątek będzie przydatny. Jak nie, proszę o przeniesienie. W tych dwóch tematach poprosiłem o zdanie Haczyka na PW, ale nie będę pisać za niego.

Obecnie każdy członek dostaje na start 20 000 rubli na sprzęt, który ma nosić w Zonie. Powoduje to jednak, ze osoba w randze Doświadczony i w randze Kot ma taką samą możliwość wyposażenia się na początek. To co mi się wydaje, to że jakkolwiek niesprawiedliwie by to nie brzmiało Doświadczony powinien mieć te możliwości szersze.
1. Napisał już historię postaci, czyli włożył w postać więcej wysiłku (za co kasa na start byłaby swego rodzaju nagrodą)
2. Sama nazwa rangi podpowiada, że nie jest to osoba będąca pierwszy dzień w Zonie więc mogła się doszpejować.
Tak jak Kot nie będzie bez sensu mając płaszcz i klamkę tak doświadczony stalker spokojnie mógłby mieć już kombinezon i karabinek szturmowy z amunicją i nawet jakieś dodatkowe rzeczy.



Drugą rzeczą jaka wpadła mi do głowy jest ekwipunek startowy. Wiem, że nie opieramy się na grze, ale startowanie bez kurtki i klamki wydaje mi się lekko biedne. Fabularyzując - każdy z nas w jakiś sposób przedostał się przez Kordon, najpewniej z pomocą przewodnika, któremu musiał zapłacić. Wiedział też gdzie idzie, więc kupienie na wyprawę podstawowej kurtki i jakiegoś prostego pistoletu z dwoma magazynkami nie wydaje mi się bez sensu. Czy kupił to przewodnik znający realia czy sam zainteresowany nie ma znaczenia.
Jako podstawowe wyposażenie można w tym wypadku uznać: Kurtka, pistolet, 2 magazynki, 2 bandaże, konserwa.

Rzucam temat pod dyskusję, może dzięki temu uda się wprowadzić coś co uznamy za pożyteczne lub sensowne.

___________________
Przekleństwem czy błogosławieństwem jest brak snów...
Mówiony #7a7a7a
Powrót do góry Go down
Haczyk
Siewca
Liczba postów : 227
Join date : 26/06/2018
avatar
Jak na moje, można nawet zmniejszyć ceny pewnych rzeczy albo zwiększyć ogólnie pieniądze. Aktualnie dostajemy tak na oko 1200 złotych na start, czyli w sumie ni to mało ni to dużo. Spotkałem się z głosami, że jest dobrze jak jest, bo jest trudno i... W sumie dalej przekonuje mnie to raczej średnio, ale jeśli innym pasuje, to... spoko. Plus tego aktualnego systemu jest taki, że nie dojdzie za szybko do inflacji, a o to dość łatwo na forach z pieniędzmi. Słabo by było z kolei iść w drugą stronę.

To tak słowem wstępu. A teraz...
Myślę, że pieniądze można rozdzielić tak:
20k - kot.
22-25k - stalker
25-30k - doświadczony
Dlaczego? Kot... No cóż, w Zonie się nie napracował, często musiał opłacić podróż z domu i załatwiać inne rzeczy (przypomnijmy, że do Zony przechodzą głównie zdesperowani ludzie bez lepszej opcji... To też wskazuje na to, że wielkich sum przy sobie mieć nie powinni). Stalker powinien mieć parę zleceń za sobą. Doświadczony - tym bardziej. Ale jakieś koszty generują zarówno zlecenia (no bo przecież kodu na nieskończoną ilość amunicji nie wpiszemy), jak i potrzeby własne (jedzenie, picie, leki). Myślę, że w takim razie ten układ mógłby mieć jakiś sens... I... Sprawiedliwość sprawiedliwością, ale tak fakt faktem, myślę, że kota się robi albo pod ciągły rozwój postaci albo pod to, żeby cały czas było mu trudniej niż innym. Chyba że się mylę.

Poza tym, zawsze można iść na poszukiwania przedmiotów — Drugi już znalazł dwa wojskowe kombinezony, Wandal pistolet maszynowy  w dobrym stanie. Nawet jak się trafi coś gorszego, to można przecież to rozebrać na części zamienne do tych lepszych rzeczy. Bo mimo wszystko forum miało kierować się zasadą z moda Misery — utrzymanie jednej broni w dobrym stanie będzie cię kosztowało wiele pieniędzy, utrzymanie dwóch puści cię z torbami.

Jest też opcja, żeby iść na polowanie na mutanty albo poszukiwania artefaktów i wezwać sobie MG. Można chodzić na zlecenia — zgłosili się jeszcze dwaj kandydaci na MG, więc powinni się za coś zabrać. Jak nie oni, to ja, kiedy już skończymy aktualne dwa zlecenia. A jak nie ja, to Kundel, jeśli zdecyduje się zostać na funkcji po okresie próbnym.

Siwerty też będą oferowały wzbogacenie się, jak tylko opiszę sprawę loterii. I żeby je zbierać nie trzeba grać z MG. Wystarczy, no, grać.

Zmierzam do tego, że opcji na zarobek jest sporo i raczej nie powinien się tu pojawić argument "ale jest niesprawiedliwie bo inny ma lepiej niż ja", bo jedyne co trzeba zrobić, żeby zmienić tę sytuację, to grać. To nie jest aż tak masowa skala i mogłoby przejść. Ale jak zdecydujecie, że nie przejdzie, to spoko.

Ekwipunek — myślę, że można do niego dorzucić PDA (jeśli w zamyśle forum sieć w Zonie, ta, z której korzystają stalkerzy, jest ukryta między innymi przez pewne właściwości systemu wgranego w  PDA, to głupio by było ją odkrywać podłączając się pod nią byle telefonem. W przypadku frakcji ma to jeszcze taki plus, że jednak lepiej jest mieć kontakt do swoich ludzi), latarkę i.. I coś tam jeszcze miałem, ale nie pamiętam. Jednak to są podstawy, ale nie takie, by jedna postać mogła absolutnie obrócić układ sił w Zonie. Poza tym, jak ktoś tych rzeczy  nie chce, to może je sprzedać.
Powrót do góry Go down
Szczeniak
Likwidator
Liczba postów : 166
Join date : 21/05/2018
avatar
Iiii w sumie mam trochę inną propozycję (przepraszam za niby-doubleposta). Bo okazuje się, że nawet niektóre niższe rangi (Drugi, Kundel, Maria, Wandal) mają historię. Jeśli pieniądze mają zachęcić do przyłożenia się do postaci - może uznajmy, że nie doświadczony dostaje więcej, a właśnie postać, która ma tę historię? Właściwie wiele to nie zmieni w kwestii wyprawki samych doświadczonych, ale może zachęci niższe rangi do pisania historii?
Powrót do góry Go down
Medium
Liczba postów : 65
Join date : 25/08/2018
avatar
Moim zdaniem dobrze jest, kasa od poziomu doświadczenia. Raczej zastanawiam się nad opcją dodatkowego fragmentu ekwipunku dla osób z historią. Skoro czymś się już zajmowały, to za pomocą narzędzi. Ten walczy wręcz od zawsze, to może zdobył już kastet albo w ogóle go przemycił do Zony. Skoro i tak są akceptacje kart, to może być "akceptuję, w ekwipunku masz dodatkowo x".


Ostatnio zmieniony przez Medium dnia Nie Sie 26, 2018 8:14 pm, w całości zmieniany 1 raz

___________________
W rytmie bębnów tętni krew, w powiewie wiatru płynie życie.
Mowię: #726d93 x Piszę jako MG: #630657
Powrót do góry Go down
Gość
Gość
Tak tylko dodam, że poza wyżej wymienionymi sposobami na zarobek jest jeszcze magazyn własnej frakcji. Póki co najpewniej pusty bo trwają pierwsze rozdzielania frakcyjnego hajsu, ale podejrzewam, że niedługo zapełni się najróżniejszymi fantami, z których będzie można śmiało korzystać.
Powrót do góry Go down
Hink
Liczba postów : 10
Join date : 08/08/2018
avatar
Doświadczenie przekłada jak dla mnie na umiejętności nie na majtek. Jeżeli chcemy postacie z historią premiować, to myślę że stosowniejsze byłyby punkt czy dwa więcej.

Równie dobrze możemy założyć, że doświadczony stalker został okradziony, wpadł w anomalie czy pogonił go mutant tak bardzo, że zrzucał w biegu wszystko co miał na sobie byle tylko odwrócić uwagę bestii i teraz startuje od zera. A kot przyjeżdża ze swoim kapitałem startowym, który ukradł matce z portmonetki i idzie szaleć.
Powrót do góry Go down
Gość
Gość
Nie mam pojęcia co się dzieje z moją przeglądarką, ale nie mogę zagłosować.
Ogólnie jestem za opcją: tak dla kasy, nie dla ekwipunku.

Ogólnie jestem za tym, żeby wyższe rangi dostawały więcej pieniędzy na start, bo jednak trochę na tej Zonie żyją, gniazdko umościły etc.

Podoba mi się też opcja z dodatkowym punktowaniem pracy włożonej w historię.
Bo w pewnym momencie robienie kotów i stalkerów będzie nieopłacalne, skoro wystarczy wybrać doświadczonego i zgarnąć dodatkowe hajsy.
Załóżmy, że przyjmiemy opcję:
20k - kot.
22-25k - stalker
25-30k - doświadczony

przy czym z napisaną historią startowe finanse wyglądałyby tak:
20 - 22k – kot.
23 - 25k – stalker
25 – 30k – doświadczony (tu nic się nie zmienia, bo i tak historię pisać trzeba, nie ma bata).


Jestem natomiast na nie dla ekwipunku postaci. Przede wszystkim nie trafia do mnie kompletnie argument:
Fabularyzując - każdy z nas w jakiś sposób przedostał się przez Kordon, najpewniej z pomocą przewodnika, któremu musiał zapłacić. Wiedział też gdzie idzie, więc kupienie na wyprawę podstawowej kurtki i jakiegoś prostego pistoletu z dwoma magazynkami nie wydaje mi się bez sensu.
.
Wszystko jest zależne od historii postaci. Dla przykładu Wandal – wcale nie trafiła na Zonę po dobroci, a skoro została przywieziona to nie miała ze sobą kompletnie nic. Obawiam się, że wydanie ekwipunku podstawowego spowoduje poważne spłycenie powodów dla których ludzie się będą tu pojawiać.
Zwłaszcza jeśli założymy, że ten ekwipunek wynikać będzie z historii, albo właśnie z opisanego powodu przyjazdu do Zony.

Wyjątkiem od mojego nie w tej sprawie są natomiast:
PDA (jeśli w zamyśle forum sieć w Zonie, ta, z której korzystają stalkerzy, jest ukryta między innymi przez pewne właściwości systemu wgranego w  PDA, to głupio by było ją odkrywać podłączając się pod nią byle telefonem. W przypadku frakcji ma to jeszcze taki plus, że jednak lepiej jest mieć kontakt do swoich ludzi)
Ale to głównie dlatego, że egoistycznie dałam Wandalowi umiejętności hakowania tutejszej sieci i nie mogę ich nigdzie wykorzystać, bo nikt z niej nie korzysta. uważam, że komunikacja między stalkerami powinna być prosta, ujednolicona i ważna.
Powrót do góry Go down
Zły
Strażnik Bariery
Liczba postów : 4
Join date : 25/08/2018
avatar
Osobiście jestem zdania, że teraz jest git. Hajsu na start jest tyle, aby kupić sobie coś, by nie latać z gołą dupą, ale też nie aż tak dużo, by uderzać od razu w egzoszkielety i armaty.

Z tego na ile kojarzę kanon, to gra (życie) w Zonie i okolicach ma być trudne, wymagające niełatwych decyzji i poświęcania rzeczy A dla rzeczy B. Poza tym ograniczona gotówka daje fajne pole do manewru fabularnego. Ja osobiście już obmyślam co kupić/zrobić aby potem handlować z innymi stalkerami, by poszukali mi jakiejś strzelby, a ja im ładnie zapłacę/wymienię się i poklepię po plecach.

Więc ogólnie to nic nie zmieniać. Tak jak jest, jest dobrze.
Powrót do góry Go down
Szczeniak
Likwidator
Liczba postów : 166
Join date : 21/05/2018
avatar
Doświadczenie przekłada jak dla mnie na umiejętności nie na majtek. Jeżeli chcemy postacie z historią premiować, to myślę że stosowniejsze byłyby punkt czy dwa więcej.
Tu się nie zgodzę. Chodzi o doświadczenie w Zonie, a nie życiowe, a umiejętności pozyskuje się ogólnie z życia (I mean-- Haczyk nie nauczył się akrobatyki w Zonie. Uczył się prawie całe życie poza Zoną). Dajmy na to Kundla i Haczyka. Kundel jest kotem, Haczyk doświadczonym. Kundel ma 38 lat,  Haczyk - 24. Teoretycznie, skoro Haczyk ma wyższe doświadczenie, powinien umieć więcej, ale jeśli Kundel jest starszy, to czy on nie powinien mieć ich więcej..?

Równie dobrze możemy założyć, że doświadczony stalker został okradziony, wpadł w anomalie czy pogonił go mutant tak bardzo, że zrzucał w biegu wszystko co miał na sobie byle tylko odwrócić uwagę bestii i teraz startuje od zera. A kot przyjeżdża ze swoim kapitałem startowym, który ukradł matce z portmonetki i idzie szaleć.
Z tym się z kolei zgodzę i takie opcje miały tłumaczyć dorobienie się pewnych sum na start.

Z tego na ile kojarzę kanon, to gra (życie) w Zonie i okolicach ma być trudne, wymagające niełatwych decyzji i poświęcania rzeczy A dla rzeczy B. Poza tym ograniczona gotówka daje fajne pole do manewru fabularnego. Ja osobiście już obmyślam co kupić/zrobić aby potem handlować z innymi stalkerami, by poszukali mi jakiejś strzelby, a ja im ładnie zapłacę/wymienię się i poklepię po plecach.
I to też rozumiem!

Co do tego, kto ile powinien dostawać:
Kot: 20k bez historii;
Stalker: 22k bez historii;
Doświadczony: 27-30k;
Historia mogłaby być oceniana przez sprawdzającego i kosztować od 2 do 5 tysięcy. Czynniki mające wpływ na wynagrodzenie za nią mogłyby być następujące: spędzony w Zonie czas, ogólna przeszłość postaci (np. ktoś, kto całe życie był biedny, nagle się nie wzbogaci), długość (ale nie powinna przeważać, bo da się napisać ciekawą historię na mniej niż 20 stron) oraz to, czy po prostu się ją fajnie czyta.

Wszystko jest zależne od historii postaci. Dla przykładu Wandal – wcale nie trafiła na Zonę po dobroci, a skoro została przywieziona to nie miała ze sobą kompletnie nic. Obawiam się, że wydanie ekwipunku podstawowego spowoduje poważne spłycenie powodów dla których ludzie się będą tu pojawiać.
Zwłaszcza jeśli założymy, że ten ekwipunek wynikać będzie z historii, albo właśnie z opisanego powodu przyjazdu do Zony.

Hmm, a gdyby...:
Raczej zastanawiam się nad opcją dodatkowego fragmentu ekwipunku dla osób z historią. Skoro czymś się już zajmowały, to za pomocą narzędzi. Ten walczy wręcz od zawsze, to może zdobył już kastet albo w ogóle go przemycił do Zony. Skoro i tak są akceptacje kart, to może być "akceptuję, w ekwipunku masz dodatkowo x".
Czyli na przykład... ktoś całe życie choruje na coś i bierze leki na tę chorobę. Wynika to z historii, jest w niej opisane, co to, jak to i takie tam. Sprawdzający może przydzielić kilka tabletek. Nie na tyle, by na cały rok życia w Zonie starczyło, ale jakąś ilość - czemu nie.
"Typ z Krakowa całe życie gibie maczetą" - pewnie wziął ją ze sobą, ale może być lekko styrana!

Oddaję głos 2x na tak, ale w założeniu, że ekwipunek jest zindywidualizowany, a pieniądze zależne od różnych czynników.
Powrót do góry Go down
Haczyk
Siewca
Liczba postów : 227
Join date : 26/06/2018
avatar
Jest 5 na przepuszczenie całego pomysłu, 3 na nieprzepuszczenie, jeden tak - kasa, nie - ekwipunek. Może się zmieni, może nie.

Dogadajmy się jeszcze może na temat tego, jak w końcu rozstrzygamy zarówno kasę, jak i ekwipunek, bo padło kilka opcji.

Kasę dostajemy:
1) za samo doświadczenie (czyli nawet jeśli będąc kotem ją napiszesz, to w sumie nic to nie da)
2) za doświadczenie + historię (czyli dalej starsi mają lepiej, ale historia podbudowuje budżet)
3) za historię (każdy dostaje tylko to, na co zapracował napisaniem historii)

Ekwipunek:
1) dostajemy wszyscy ten sam (sprawiedliwe, ale mało ma sensu wrzucenie do jednego wora w przypadkach takich jak np Wandal)
2) dostajemy wynikający z historii/zamysłu postaci (może być trochę niezbalansowane, ale indywidualnie dobrane do postaci)
Powrót do góry Go down
Sponsored content
Powrót do góry Go down
 
Kasa startowa/ekwipunek startowy
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 2Strona 1 z 2 1, 2  Next
 Similar topics
-
» ubiór i ziemski ekwipunek Alezji

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
To the North :: Cmentarzysko :: Archiwum organizacyjne-
Wymiana Bannerami



aegyoNorthland HighschoolAbsitOmenHogwartDreamBlackButlerBleach OtherWorldDragon Ball New Generation Rebornover-undertaleVampire KnightVampire Kingdom