Share | 

Zaznacz opcje, które brzmią dobrze:

17% 17% 
[ 1 ]
33% 33% 
[ 2 ]
0% 0% 
[ 0 ]
0% 0% 
[ 0 ]
33% 33% 
[ 2 ]
17% 17% 
[ 1 ]
0% 0% 
[ 0 ]
0% 0% 
[ 0 ]
 
Wszystkich Głosów : 6
 

 "Więcej was matka nie miała?" czyli NPC i frakcje

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
Strona 2 z 2 Previous  1, 2
Szczeniak
Likwidator
Liczba postów : 166
Join date : 21/05/2018
avatar
First topic message reminder :

Zacznę od postawienia jasno jednego — nie mam zamiaru tolerować bluzgania na innych graczy, bo chcą grać luźne wątki. Nie chciałem robić forum nastawionego tylko na „trzaskamy posty z Mistrzem Gry, tylko misje, tylko nakurwianka w mutanty” ani na odtwarzanie gry. Na SLa z postapo w tle też nie. Forum „To the North” miało docelowo być miejscem dla każdego, kto zechce tu spróbować swoich sił. Siłą rzeczy nie ma stricte ograniczeń tematycznych w podziale „gramy postapo/gramy SL/gramy systemem”.
Mamy tu osoby, które nigdy nie grały na forach tego typu i takie, które są ich weteranami. Złotym środkiem jest pozwolenie każdemu na to, by grał tak jak chce, póki gra mu się dobrze i póki jest świadom tego, że rola MG to nie łamanie obcasików supermodelkom ani do pilnowania akcji godnych Rambo.
To forum jest zmodyfikowaną wersją uniwersum z gry i to było wiadome od pierwszej zapowiedzi na Edenie. Nie da się przenieść gry komputerowej na forum i to w dodatku w taki sposób, by nie zawęzić grona osób chętnych do gry do 5 (wykluczając przy tym nawet mnie).
To są decyzje ostateczne. Taki charakter gry był obiecany i taki zostanie.
Każde miejsce jest pomyślane tak, żeby gracze mogli zarówno napisać coś luźniejszego, jak i żeby musieli się liczyć z tym, że MG może w każdej chwili wparować do dowolnego tematu z czymś poważniejszym niż „złamany obcas” rodem z forów Second Life. Tyczy się to też fabuł w miasteczku.
Jeżeli komuś się nie podoba to, co ktoś gra — wystarczy nie czytać. That’s all. Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal. Proste.

Druga rzecz.
Nie mam zamiaru tolerować też usprawiedliwień „przepraszam za to, że publicznie mieszam z błotem i kurwię na ludzi, których poglądy mi nie pasują, ale jestem w silnych emocjach”. To się tyczy każdego. Jeżeli już się wypowiadacie, to zgodnie z regulaminem. Kultura osobista i szacunek. Coś powoduje u was silne emocje — odczekajcie aż one opadną. To się nazywa „dojrzałość”. Ktoś złamie ten warunek — zabieram możliwość pisania w tym dziale aż nie skończymy tej dyskusji, w zamian przydzielam warna.

Trzecia rzecz.
Wytykamy dziury i fajnie, ale myślmy razem o tym, jak je załatać. „Projekt” i „propozycja” oznacza, że to nie jest wersja ostateczna. Z drugiej strony — warto notować to, co jest godne przemyślenia na nowo i wcielenia w propozycję.

Już wszystko jasne? Przechodzę do rzeczy.

Zacznę od tego, że moje modyfikacje opierają się na uwagach, jakie padły w poprzednim temacie. Starałem się skleić je tak, żeby było jak najmniej pokrzywdzonych osób. Moja propozycja jest następująca:

Zarobki frakcji




Zarobki wynikają z prostej rzeczy — chodzenia na zlecenia. Jasne, że postać zarabia sama na siebie, ale mimo wszystko jakiś wkład w życie grupy trzeba mieć, jeśli chce się od niej dostawać dach nad głową i kompanów, którzy w razie czego się za nami wstawią. Poprzez „wkład” rozumiem między innymi dokładanie się do budżetu frakcji.
Mój pomysł zakłada, że w chwili, gdy postać z frakcji X idzie na zlecenie, za które nagroda to 20000 rubli, samej frakcji odpala 10% tego zysku. W przypadku, gdy na to samo zlecenie idą 3 postacie z frakcji Y, frakcja otrzymuje po 10% od każdej postaci, czyli już 30%.
Co dalej? Cokolwiek. Przeznaczenie tych pieniędzy miałoby spoczywać w rękach frakcji, tak jak w przypadku tych, które otrzymaliście w ramach pierwszego zadania. Ale proponuję dwa sposoby na ujście:
1. Kupowanie sprzętu i przedmiotów, czyli tak jak było w zadaniu #1
2. „Ulepszanie” NPC w sposób podobny do tego, który zaproponowali koledzy z Powinności.

No dobrze. Ale co z tymi NPC?




Liczebność frakcji to jedno, ale zważmy na to, że i tak nie wykorzystamy 70 NPC nigdy, w żadnej akcji. Tematy są z reguły małe. Jeśli miałyby się ścierać dwie frakcje takiej wielkości, to mogłyby się nie pomieścić. Tutaj wychodzę z pomysłem, żeby frakcja miała X NPC (5 do 10) na start. To się traktuje jako przeciętny oddział albo ludzi zdolnych do mobilizacji w każdej chwili, a nie jako całą frakcję.
Pozyskiwanie większych ilości miałoby być raczej proste — misje z MG na przejęcie terenów bądź na przeprowadzenie jakiejś akcji propagandowej w przypadkach, w których robi to sens. 5 takich akcji mogłoby oznaczać „odblokowanie” kolejnych 5 osób zmotywowanych do akcji. Fabularnie można to uzasadnić tym, że ludzie chętniej pójdą za kimś, kto umie dbać o swoich albo ma gadane.
Tu się pojawia problem frakcji „Samotnicy”, ale jak na moje, można tu dokleić propozycję Drugiego:
Można by pomyśleć o czymś w rodzaju gildii czy czegoś takiego, z jednym lub grupą fabularnie samozwańczych Samotników na czele. Albo po prostu z kimś, wokół Samotnicy samoistnie i dość bezwiednie się skupiają, bo osoba taka, np. ze względu na swoje doświadczenie, wiedzę i kontakty ma po prostu posłuch. Taki Wujek Sam czy tam Jurij, do którego chodzisz robić interesy, bo on zawsze coś wie, zawsze coś słyszał, a jak gówno wpada w wentylator, to i płomienną przemowę wygłosić może. Ziomek, który nie wydaje rozkazów (zasada braku struktur niebycia frakcją zostaje zachowana), ale jest na tyle szanowany, że i tak większość Samotników się podporządkowuje (a więc można ich włączyć do tego całego systemu).
I mój komentarz:
Jak na moje to tym można się zająć, to jest "dobrym wujkiem samotników". Robimy zaraz misję pod przejęcie Rostoku, to ma być neutralne terytorium; myślę, że zakręcenie czegoś takiego wokół bardziej konkretnej lokacji niż wioska kotów byłoby dobrym wyjściem.


Umiejętności NPC i ulepszanie ich




Tutaj jeszcze nie do końca wiem, jak to ugryźć i szczerze nie wiem, czy to potrzebne. Z doświadczenia wiem, że na forach ludzie wolą z reguły grę własnymi postaciami (bo fejm, bo pieniądze), ale wiem też, że warto pozapychać czasem dziury NPCami, jeśli frakcja jest pusta.
Pierwotna wersja, przypomnę, była taka: na start każda grupa miała dostać 10 NPC z 3 umiejętnościami i 9 punktami do rozdysponowania. Czyli podobnie jak przy postaciach „pełnoprawnych”, ale wyczuwalnie gorzej. NPC mieliby być wypisywani w widocznym dla wszystkich spisie, żeby w razie czego MG mogli z niego korzystać.
Ale gdyby założyć, że każda frakcja ma na start tych 10 NPC, z czego 4 to koty, 3 to stalkerzy i 3 to doświadczeni, to… To już daje jakiś konkretniejszy punkt zaczepienia. Można zarówno finansować awanse w sposób zaproponowany przez Stanislawa i Ważniaka, ale można też wyznaczyć jakieś inne punkty, przeznaczone tylko do rozwoju postaci NPC. Ta pierwsza opcja dawałaby ujście pieniądzom i zapobiegła inflacji frakcji, druga — mogłaby być wykorzystana analogicznie przy NPC „własnych” takich, jak na przykład szkolone psy, jacyś pomocnicy postaci z wyższych rang, jeńcy złapani przez bandytów itd.  
Temat można pociągnąć w tym kierunku, że postać Kota ma 3 punkty umiejętności, postać Stalkera — 6 punktów, Doświadczonego —  9, Weterana — 12, Eksperta — 15. Rozdysponowanie punktów zależy od frakcji.

Plusy:
+ Ludzie sami pracują na swoją frakcję
+ Każdy jest traktowany równo, bo startuje z tego samego punktu i ma równe szanse
+ System (chyba) nie jest skomplikowany i nie odstrasza masą numerków
+ Frakcja wybiera sama to, co jest dla niej najlepsze i kształtuje swoją specyfikę
+ Jedyne, czego trzeba pilnować, to rozpiska NPC i magazyn frakcji w nieregularnych odstępach czasu
+ Po dodaniu opcji Drugiego, żadna frakcja nie jest pomijana
+ Do kontrolowania tego i rozwijania frakcji nie jest potrzebny przywódca
+ Postać daje coś od siebie, daje tyle ile może, dostaje w zamian za to tyle, ile frakcja może zaoferować
+ NPC są usystematyzowani
+ Zachęca do chodzenia grupowo na różne akcje

Minusy:
- Momentami trochę naciągane fabularnie
- Sekcja o rozwoju NPC wprowadza w jednej opcji kolejne punkty, a mamy już niejako 3 typy (punkty umiejętności, pieniądze i siwerty)

Druga propozycja została omówiona tutaj, ale bez bicia przyznam, że byłoby lepiej, gdyby została przedstawiona jasno. Wtedy dopnę ją do tego posta.

I jest trzecia opcja: nie kombinujemy. Zostawiamy jak jest.

A może ktoś chce dodać czwartą?

Odnośnie samej dyskusji: chcę, żebyście jasno stawiali swoje „za” i „przeciw” oraz ewentualne zmiany zdania. Za tydzień od dziś chcę policzyć głosy i podsumować je, żeby podjąć decyzję. Nawet jeśli trafią tu osoby z podejściem „nie chcę wałkować znowu czegoś, co powiedział XYZ”, wystarczy zasygnalizować, że macie takie samo zdanie na jakiś temat. Każdy głos się liczy. Nie milczmy.
Powrót do góry Go down

AutorWiadomość
Szczeniak
Likwidator
Liczba postów : 166
Join date : 21/05/2018
avatar
Malutkie rozjaśnienie dla osób, które twierdzą, że odgórna specyfika frakcji i wynikające z niej zarobki bądź brak obowiązku zarabiania były świetnym wyjściem. Jeżeli jest - tylko Monolitowi przysługuje i nikomu innemu. Monolit jest kierowany i finansowany przez Grupę i projekt Świadomość-Z oraz jest opisywany jako frakcja, która ma świetne, często zachodnie uzbrojenie nie wiadomo skąd. Inne frakcje w ten czy inny sposób pracowały w grach, a Monoliciarze mieli po prostu być dobrą zaporą i dostawali kieszonkowe za fakt, że żyją. Także podpieranie się tym, co wynika z gry, jest tu inwalidą. >:

To tak, póki co układ głosów prezentuje się następująco:
Ważniak - bawimy się w NPC i zarobki
Stanislaw - jak wyżej + u NPC osobne punkty
Wandal - zarobki ok, NPC sceptycznie ale mogą być, dodatkowe punkty zamotają, proponuje system podziału NPC frakcji na specjalizacje
Hink - nie robimy wujka samotników*, bawimy się w NPC, opcja (chyba) niesprecyzowana
Kundel - opcja 1 + możemy się bawić w NPC, ale aktualnie to zbyt skomplikowana rzecz + 10 NPC, dla nich 3 umiejętności i 9 punktów brzmią ok
*... przepraszam, że nie odniosłem się do tej części wypowiedzi wcześniej.
... Chyba że kogoś źle zrozumiałem. Byłbym wdzięczny za poprawienie mnie.

Ja sam się jeszcze wstrzymam od głosu, bo zarówno głosy na "nie" i na "tak" przemawiają do mnie i je rozumiem.

Póki co sytuacja wychodzi więc taka, że jakoś rozwijamy NPC i bawimy się w zarobki w sposób opisany przeze mnie. Los samotników bliżej nieokreślony.

Ale to się może zmienić. Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły, wątpliwości, opinie - śmiało.

Co do samotników, widzę kilka opcji:
1) Nie robimy z nich grupy, bo to indywidualiści
2) Robimy małe, dobrowolne (czyli nie chcesz - nie musisz tam iść i być sobie samotnikiem na 100%) stadko, które po prostu rusza zadek jak trzeba bronić swojego
3) Wszyscy są wielką rodziną, bo coś musi ich zlepiać

NPC, ciąg dalszy:
1)
Czy nie moglibyśmy stworzyć coś w stylu „profili typowego kota/stalkera/eksperta”, które zakładałyby co taki npc ma w swoim wyposażeniu. Koszty doszkalania zawierałyby wówczas koszt nowej broni (np. różnicę w cenie między tą, którą ma, a lepsiejszą, kombinezon, dodatkowe przedmioty w ekwipunku + jakiś % ekstra za sam level up”).

Problemem byłoby wtedy to, że każdy NPC byłby taki sam. Moja propozycja – różne modelowe przykłady. Po 6 na każdą klasę.
6 różnych NPCów kotów, 6 różnych stalkerów itd.
Każdy wykwalifikowany w trochę innych umiejętnościach walki (walka wręcz, noże, pistolety, etc. Od klasy zależy na jakim są poziomie) Do wyboru do koloru na start. Potem grupa może sobie dobierać tych których jej najbardziej potrzeba.

2)
Pierwotna wersja, przypomnę, była taka: na start każda grupa miała dostać 10 NPC z 3 umiejętnościami i 9 punktami do rozdysponowania. Czyli podobnie jak przy postaciach „pełnoprawnych”, ale wyczuwalnie gorzej.
I się nie rozwijają, po prostu są tacy zawsze.

3)
Ale gdyby założyć, że każda frakcja ma na start tych 10 NPC, z czego 4 to koty, 3 to stalkerzy i 3 to doświadczeni, to… To już daje jakiś konkretniejszy punkt zaczepienia. Można zarówno finansować awanse w sposób zaproponowany przez Stanislawa i Ważniaka (...) Ta pierwsza opcja dawałaby ujście pieniądzom i zapobiegła inflacji frakcji

4)
Ale gdyby założyć, że każda frakcja ma na start tych 10 NPC, z czego 4 to koty, 3 to stalkerzy i 3 to doświadczeni, to… To już daje jakiś konkretniejszy punkt zaczepienia. Można zarówno finansować awanse w sposób zaproponowany przez Stanislawa i Ważniaka, ale można też wyznaczyć jakieś inne punkty, przeznaczone tylko do rozwoju postaci NPC. Ta pierwsza opcja dawałaby ujście pieniądzom i zapobiegła inflacji frakcji, druga — mogłaby być wykorzystana analogicznie przy NPC „własnych” takich, jak na przykład szkolone psy, jacyś pomocnicy postaci z wyższych rang, jeńcy złapani przez bandytów itd.  
Temat można pociągnąć w tym kierunku, że postać Kota ma 3 punkty umiejętności, postać Stalkera — 6 punktów, Doświadczonego —  9, Weterana — 12, Eksperta — 15. Rozdysponowanie punktów zależy od frakcji.

5) ... Nie robimy nic
Powrót do góry Go down
Szczeniak
Likwidator
Liczba postów : 166
Join date : 21/05/2018
avatar
Dodałem ankietę, skoro wypowiadanie się nie jest zachęcające :C

Też jest wielokrotnego wyboru i trwa tydzień. Każdy powinien oddać głos na jedną opcję w NPC i samotnikach.
Powrót do góry Go down
Gość
Gość
Nadal nie mogę głosować.
Okej - więc moje podejście do NPCów już przedstawiłam i nadal jestem za opcją nr 1. Ewentualnie jeśli będzie jakiś remis i mój głos będzie istotny - wówczas opcja nr 2.

Co do samotników.
Nie wiem, nie mam tam postaci, raczej się do nich nie wybieram.
Opcja nr 2 brzmi mocno jak Najemnicy.
Opcja nr 3 - jak Wolność.
Z drugiej jednak strony opcja nr 1 jest dla Samotników bardzo niebezpieczna w przypadku jakiegoś otwartego konfliktu. Dlatego mój głos wędruje dla opcji nr 2.
Powrót do góry Go down
Haczyk
Siewca
Liczba postów : 227
Join date : 26/06/2018
avatar
Nie wiem w sumie czemu brzmi jak najemnicy, jeśli... Oni u nas są jednym dużym oddziałem bez "a działam sobie samopas" (bo wtedy, sorry not sorry, taka postać poszłaby do samotników. Grupa to grupa), a pomysł samotników numer 2 zakłada, że można być poza tą grupką. >:
Powrót do góry Go down
Haczyk
Siewca
Liczba postów : 227
Join date : 26/06/2018
avatar
Jeden głos na samotników w pełni znaczenia.
Dwa na dobrowolne dołączenie do jakiejś grupki zakręconej wokół "wujka". Inni mogą dalej być samotnikami.
Jeden na npc #1, skłaniający się ku #2 jakby co. Dwa na npc #2.
Kto da więcej?
Powrót do góry Go down
Szczeniak
Likwidator
Liczba postów : 166
Join date : 21/05/2018
avatar
Samotnicy - 1 17% [ 1 ]
Samotnicy - 2 33% [ 2 ]
Samotnicy - 3 0% [ 0 ]
NPC - 1 0% [ 0 ]
NPC - 2 33% [ 2 ]
NPC - 3 17% [ 1 ]

+ Wandal: opcja 1 (lub 2 jakby co) w NPC, opcja 2 w samotnikach.

Wynik:

Po przejęciu Rostoku robimy Samotnikom małą grupkę.
NPC: na start frakcja dostaje ich 10, mają do rozdysponowania 9 punktów umiejętności na każdą postać. W miarę fabularnego rozwoju frakcji postaci NPC może przybywać więcej. NPC się nie rozwijają.

Archiwizuję. Opiszę to w swoim czasie.
Powrót do góry Go down
Sponsored content
Powrót do góry Go down
 
"Więcej was matka nie miała?" czyli NPC i frakcje
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 2 z 2Strona 2 z 2 Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Zielony potwór zazdrości czyli co się dzieje kiedy rozmawiasz z Blackiem

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
To the North :: Cmentarzysko :: Archiwum organizacyjne-
Wymiana Bannerami



aegyoNorthland HighschoolAbsitOmenHogwartDreamBlackButlerBleach OtherWorldDragon Ball New Generation Rebornover-undertaleVampire KnightVampire Kingdom