Share | 
 

 Projekt Systemu Zarządzania Frakcją

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
Strona 1 z 4 1, 2, 3, 4  Next
Stanislaw Bodrow
Doradca
Liczba postów : 32
Join date : 09/08/2018
Na potrzeby rozgrywki, wraz z Ważniakiem zaprojektowaliśmy system zarządzania frakcjami. Proszę o zapoznanie się z poniższym dokumentem i wypowiedzenie w temacie odnośnie jego przydatności. Służę także odpowiedzią na wszelkie związane z projektem pytania.

https://docs.google.com/document/d/1C2Ze9QSU7Upsj87ZXOBDyQVo9N4hIn9Z01oyh1edikI/edit?usp=sharing
Powrót do góry Go down
Gość
Gość
Co jeżeli przywództwo nad frakcją obejmie ktoś komu nie chce bawić się w dozbrajanie NPC ani werbunki inne niż zgarnianie sobie żywych graczy?
Powrót do góry Go down
Stanislaw Bodrow
Doradca
Liczba postów : 32
Join date : 09/08/2018
W takim przypadku frakcja nadal funkcjonuje tak jakby zarządzał nią NPC. Liczebność grupy nadal rośnie poprzez podstawową rekrutację, podstawowy przychód zostaje zachowany, a członkowie NPC zajmują się swoimi sprawami. System został zaprojektowany tak, aby pozwolić chętnym graczom na rozwijanie frakcji, nie zmuszając przy tym do ślęczenia nad tabelkami i wykresami tych użytkowników, których to nie interesuje.
Powrót do góry Go down
Gość
Gość
W skrócie mówiąc - według mnie to bawienie się w zbytnie tabelkowanie i obliczanie rzeczy. Forum, a przynajmniej tak mi się wydaje, jest z założenia dla graczy żywych, którzy chcą sobie popisać, a nie dla ludzi siedzących w excelu i kalkulujących co i jak. Według mnie system, o ile ma powstać, powinien być bardziej słowny, mniej ścisły.

EDIT: Also, to nie powinno pójść w "Propozycje Zmian" lub w PW do Haczyka/Szczeniaka/Czarnego Stalkera przed jakąkolwiek konsultacją z graczami?

EDIT2: W takim razie przepraszam, wolałem się upewnić.
Powrót do góry Go down
Szczeniak
Likwidator
Liczba postów : 166
Join date : 21/05/2018
avatar
Szybko się wtrącę:
EDIT: Also, to nie powinno pójść w "Propozycje Zmian" lub w PW do Haczyka/Szczeniaka/Czarnego Stalkera przed jakąkolwiek konsultacją z graczami?
Było u mnie. Powiedziałem, że zasługuje na temat.
Powrót do góry Go down
Stanislaw Bodrow
Doradca
Liczba postów : 32
Join date : 09/08/2018
Temat został utworzony z inicjatywy administratora. Pozwolę sobie także odnieść się do powyższej opinii. Cała mechanika zawarta w systemie jest "zbudowana" w taki sposób, że osoba która nie chce mieć z nią do czynienia, nie musi się zajmować niczym poza pisaniem postów fabularnych. Odnośnie przesadnie rozbudowanej mechaniki - wprowadzenie systemu wiązałoby się z założeniem jednego tematu w dziale "Baza Danych" i aktualizacji go raz w tygodniu przez moderatora.


Nie z mojej inicjatywy. Za moją sugestią.
- Szczeniak
Powrót do góry Go down
Ważniak
Pułkownik
Liczba postów : 15
Join date : 08/08/2018
Ezechiel napisał: Według mnie system, o ile ma powstać, powinien być bardziej słowny, mniej ścisły.

Wtrącę i ja swoje trzy grosze, jako współautor projektu. Forum jest dość mocno mechaniczne - rzuty kostkami, dość skonkretyzowane statystyki kombinezonów, naliczanie amunicji itp. W tym wypadku, jak to mawiają za granicą, the point is moot.
Powrót do góry Go down
Gość
Gość
Jaką zasadą kierowaliście się przyznając odpowiednią ilość "kotów", "doświadczonych" etc. do konkretnych grup?
Powrót do góry Go down
Czerstwy
Desant
Liczba postów : 6
Join date : 09/08/2018
Moim zdaniem uregulowanie takich frakcyjnych mechanik może zapobiec w przyszłości powstawaniu niepotrzebnych kwasów typu "A kurła ta Seven to specjalnie Wolnździ dała wygrać" albo "Haczyg mnie nie lubi i dlatego mi masakruje ekipe :(((((". A ktoś zwyczajnie stworzył post w którym pięknie opisuje zachód słońca, ale nie zrobi nawet małego wspomnienia w dialogu o zachowaniu swoich kompanów. Potem będzie ryk bo Kundel i jego kamraci renegaci rabują jego trupa krzycząc "Iv daaamke!".


Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem, że jak ktoś nie ma ochoty na zabawę z tabelkami może bez problemu to zignorować i prowadzić swój mały gang bandytów/samotników/najemników czysto w formie fabularnej? Czy robimy tutaj totalną skarbówkę i dwóch samotników musi rejestrować spółkę bo jak nie to spadnie na nich magiczny fortepian?

Moja jedyna obawa to liczenie punktów za walkę, nie do końca ją rozumiem. Na jakiej podstawie w przypadku prawilnego 1v1 z Proszkiem czy Krokodylem będzie oceniana nasza osłona, ruchy, broń i taktyka? Jeżeli obaj kulimy się za workami z piachem z kałaszkiem w dłoniach i strzelamy do siebie na przysłowiowego "makumbe" wystawiając tylko broń zza worków. Przewaga punktowa za lepszy pancerz przeważy i jednemu z nas worki przewalą się na łeb?
Powrót do góry Go down
Proch
Bojownik
Liczba postów : 53
Join date : 13/08/2018
avatar
Mechanika fajnie jest opisana i chylę czoło panom za chęci włożone w projekt. Super, że Wam się chciało.

Widzę problem w systemie, mianowicie czas. Jeżeli oprzecie system na czasie realnym, poza grą, to z perspektywy fabularnej będą z dupy znikać ruble. Dlaczego? Skoro głównym przychodem hajsu jest gra, a niektóre wątki mogą się ciągnąć miesiącami, frakcje zbankrutują albo będą w stagnacji.
Upływ czasu w grze również jest problematyczny. Jeżeli dany wątek będzie realnie trwać miesiąc, zaś w samej grze minie kilka godzin, to co wtedy? Poza tym - będzie trzeba ustalić ogólny czas gry, aby posty się do tego odnosiły. Niby spoko, ale znając życie, takie 3 dni fabularne mogą trwać pół roku rozgrywki.

System walki frakcji mi się bardzo podoba.
Powrót do góry Go down
Sponsored content
Powrót do góry Go down
 
Projekt Systemu Zarządzania Frakcją
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 4Strona 1 z 4 1, 2, 3, 4  Next

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
To the North :: Cmentarzysko :: Archiwum organizacyjne-
Wymiana Bannerami



aegyoNorthland HighschoolAbsitOmenHogwartDreamBlackButlerBleach OtherWorldDragon Ball New Generation Rebornover-undertaleVampire KnightVampire Kingdom