Share | 
 

 Pytania

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
Czarny Stalker
Admin
Liczba postów : 359
Join date : 19/05/2018
avatar
PisanieTemat: Pytania
x
Powrót do góry Go down
Ważniak
Pułkownik
Liczba postów : 15
Join date : 08/08/2018
PisanieTemat: Re: Pytania
No dobre jedziemy z tym.

1. Liczebność frakcji. Wiem, że nie każdego interesuje aspekt strategiczny wojen między ugrupowaniami, ale no jednak kilka osób się znajdzie. Bez dokładnej liczby na start nie da się rozpisać wielkości/liczebności/ tras patroli. Ani ataków. Ani ogólnie strategii frakcji.

2. Uzbrojenie NPC frakcji. Związane z punktem 1. Czy "szeregowi" posiadają już sprzęt. Jeśli tak to jaki, przynajmniej w przybliżeniu, albo czy jest możliwość ustalenia jakiegoś zakresu uzbrojenia np. w działach grup.

3. Przyrost populacji. Straty to normalna rzecz a i potrzeba zasobów ludzkich, żeby okupować teren. Czy przyrost będzie stały ( np. +5/tydzień ) i czy będzie dało się na niego wpływać, poprzez decyzje frakcji.

4. Budżet/przyrost pieniędzy. Czy będzie istniał jakiś jawny ( dla grupy ) skarbiec. Jeśli tak, to czy będzie miał stałe przychody/rozchody i czy będzie się dało na nie wpływać.

5. Czy działania frakcji będą miały wpływ na rozgrywkę. Jeśli wyznaczymy jakiś plan, przykład: zająć hangar na wysypisku. Czy będzie to możliwe do zrealizowania przy pomocy zasobów frakcji, czy wpłynie to na te zasoby ( pieniądze/przyrost/reputacja(?)). No i czy będzie to uwzględniane w innych sesjach. Nie chodzi mi o chamskie wbijanie się komuś do wątków, ale np. przypominanie że dany obszar należy do kogoś.
Powrót do góry Go down
Szczeniak
Likwidator
Liczba postów : 166
Join date : 21/05/2018
avatar
PisanieTemat: Re: Pytania
1. To trochę rozbudowana kwestia, także już tutaj rozbiję na kilka akapitów i pomysłów:

1.1. Ogółem na forum miał być system NPC frakcji, ale wydawał mi się niedopracowany i nie wiedziałem, jak go ugryźć. Nie mam już tekstu o nim, ale w dużym skrócie: każda frakcja miała mieć 10 ustalonych przez siebie NPC na start. Każdy NPC miał mieć zestaw 3 umiejętności i 9 punktów do rozdysponowania między nie. Domyślnie ekwipunek miałby być dobierany pod umiejętności tej postaci, bez żadnych cen, ale… Może by dać im 10 tysięcy tak na przykład? Na wyposażenie takich żołnierzy?

1.2. Jeśli chodzi o konkretne liczby, to idąc tym tokiem rozumowania, jakim zarzuciłem rano: stalkerów w Zonie ma być łącznie około 300. Na pewno najliczniejsi powinni być Samotnicy — napływ kotów, brak zobowiązań, na dobrą sprawę może być nim każdy. Dalej, tak myślę, powinni być bandyci, bo też grasują głównie na obrzeżach i jednak powinni być problematyczni. Siła często tkwi w liczbie. Może mylnie trzyma mnie wrażenie z gier, że tak po prostu byłoby logicznie. Kolejne frakcje to jakoś tak na równi Powinność i Wolność — mają jakieś ideologie, są położone bardziej wgłąb Zony, ale znowu: na czymś siłę oprzeć muszą, przeszkolenie to nie wszystko. Jeśli mają być sobie nawzajem solą w oku, to jakoś siły muszą się wyrównywać. W końcu najmniej licznymi są Najemnicy i Monolit — obie frakcje szczycą się tajnością, Najemnicy dlatego, że są w pewien sposób „elitarni”, Monolit dlatego, że jest znaczny odsiew tego, ilu ludzi przedostaje się do Centrum Zony.
Idąc dalej tym tropem, widzę coś na tej zasadzie:
Samotnicy: 80
Bandyci: 70
Powinność & Wolność: 45
Najemnicy & Monolit: 35.
Ale to luźna myśl — niezobowiązująca — i punkt zaczepienia do jakichś fajniejszych przemyśleń. To jest do przegadania.

1.3. Widzę takie opcje. Pierwsza to postawienie na to, że jacyś niesprecyzowani NPC sobie są a frakcja takich bardziej przydatnych i konkretnych ma właśnie 10. Druga: będą precyzowani na rzecz poszczególnych akcji. Trzecia: dopasowujemy ilość NPC względem miejsc w grupie (najwięcej na niskiej randze, na tych z określoną funkcją jakieś 2-3 postacie) i dopasowujemy jakiś podstawowy sprzęt pod to. A umiejętności albo od góry ustalone albo pod dany wątek.

2. Nie widzę przeszkód, żeby mieli sprzęt i żeby to przegadać. Ruszyłem ten temat wyżej z rozpędu, ale cóż. Podwójnie przyklepuję.

3. Znowu trochę wrócę na samiutki początek — planowałem poprowadzić rozwój frakcji pod przejmowanie terenów. Im więcej terenu, tym więcej ludzi w grupie, bo to wskazuje na to, że grupa dobrze się rozwija, że jest silna i jest tam bezpiecznie. Coś jak w Heroes III (nie kojarzę czy ta mechanika była w innych częściach, przepraszam) z siedliskami stworzeń, że im więcej ich siedlisk ma się poza zamkiem, tym więcej rekrutuje się ich w zamku. Można to rozbudować, jeśli zyska aprobatę.

4. To się jakoś miało wiązać z tym wyżej, ale nigdy nic nie rozpracowałem. Można uznać, że jakiś % zysków ze sprzedaży czy zleceń graczy idzie do skarbczyka frakcji. To na pewno da się jakoś sensownie rozwiązać, ale póki co nie umiem tego z sensem ubrać w słowa.

5. Pewnie. Nie ma najmniejszego problemu z przejmowaniem, tylko trzeba Mistrza Gry. Jeżeli dany obszar należy do frakcji i wchodzi na niego ktoś spoza grupy — po prostu musi się liczyć z tym, że ktoś może mu tam wejść. Albo MG postaciami NPC albo gracze. Opisy miejsc docelowo też mają być pod tym kątem aktualizowane.
Powrót do góry Go down
Drugi
Liczba postów : 289
Join date : 16/08/2018
avatar
PisanieTemat: Re: Pytania
To jeszcze trochę pytań ode mnie.

1) Czy w Zonie można mieć zwierzęcego towarzysza? Takiego dobrze wytresowanego psa na przykład.

2) Gdzieś w którymś temacie mignęła mi wzmianka o tym, że można dawać swoje propozycje mutantów. Czy taka propozycja to musi być absolutnie autorski pomysł, czy może to być stworzenie z innej serii, filmu czy książki?

3) Na jakim poziomie jest umiejętność, jeśli dana postać skończyła studia w tym kierunku?

4) Czy absolwent weterynarii ma medycynę w umiejętnościach? Z jednej strony, niby rzecz tyczy się zwierząt, no a z drugiej nie od dziś wiadomo, że w razie apokalipsy zombie lepiej brać do drużyny weta niż jakiegoś konowała na kiju, bo weterynarze często nie mają sprzętu i leków, więc muszą dużo improwizować and shit.

___________________
jako head kutas nie mogę tak wybuchać



mowa: color=#336666 | głos
Powrót do góry Go down
Haczyk
Siewca
Liczba postów : 227
Join date : 26/06/2018
avatar
PisanieTemat: Re: Pytania
1) yup, psy mają już Astrid, Kundel i Łapa. Ale tresura... No zależy jaka. Jeśli to takie zwykłe sztuczki (daj łapę, siad) to okej. Ale jeśli to piesek do zadań specjalnych, to można na niego poświęcić jedną swoją umiejętność albo uczyć go fabularnie. Po prostu, żeby albo przewagi nad innymi jako tako nie było, albo żeby była zdobyta uczciwie. Ewentualnie można postaci dać umiejętność tresury, a pies będzie jej efektem.
2) myślę, że byłoby lepiej, gdyby były albo autorskie albo luźno inspirowane. Czarni i Bibliotekarze z Metro 2033 odpadają, ale coś podobnego do nich - czemu nie.
3) tak na logikę... 4-5. Ale zależy od tego, czy postać faktycznie coś tam robiła, a nie sobie była jako ozdoba na sali wykładowej @@ wolna wola użytkownika.
4) może mieć, nie widzę przeszkód <: tylko chyba przy medycynie ukierunkowanej na choroby jego wiedza dalej będzie trochę inna niż takiego klasycznego lekarza. Choć podejrzewam, że wet powinien umieć rozpoznać wściekliznę u człowieka, skoro ona zwykle się bierze od zwierząt i takie tam.

___________________
Is there anybody out there? Is there anyone home?
Hope you're awake for the nightmare, hope you stay for the show
Mowa: #4E2A28 x MG: #603b28


Powrót do góry Go down
Sponsored content
PisanieTemat: Re: Pytania
Powrót do góry Go down
 
Pytania
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» SKARGI, POMYSŁY, PYTANIA
» I EGZAMIN NA MAGA S
» Pytania
» Uwagi, propozycje i pytania - odsłona anonimowa

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
To the North :: Pytania, propozycje i błędy-
Wymiana Bannerami



aegyoNorthland HighschoolAbsitOmenHogwartDreamBlackButlerBleach OtherWorldDragon Ball New Generation Rebornover-undertaleVampire KnightVampire Kingdom